Viimane ralli Uus-Meremaal näitas, et Pirelli rehve kasutavad Peugeot, Subaru ja Mitsubishi jäid kruusarajal igal kilomeetril Micheline kasutavatest Citroėnidest maha. Michelini inseneride väitel annab nende rehvide uus, parema pidamisega ja tugevam kummisegu Pirellidega võrreldes kilomeetri peale 0,2-sekundilise edu.

Kuigi Pirelli vabandas esimese tõsise kruusaralli ebaedu ootamatult soojade ilmade ja seetõttu Uus-Meremaale viidud vale seguga rehvipartiiga, tunnistas Itaalia kummifirma hiljem, et pärast mullust edu kruusarallidel jäädi loorberitele puhkama ja lasti Michelin mööda. Firma teatel võtab konkurentsivõimelise segu väljatöötamine neil ilmselt aega juunis sõidetava Akropolise rallini.

Märtin väga optimistlik

Sellest hoolimata on nendega samasse kontserni kuuluva Citroėniga lahingut pidava Peugeot’ sõitjad optimistlikud. Kui soomlane Grönholm rõhutab ennekõike Peugeot’ suurt töökindlust – mullu katkestasid Sardiinias pooled WRC autod –, siis Märtin meenutab, et mullu olid Pirellid Sardiinia teedel konkurentsivõimelised.

Eestlane ei räägi enam tagasihoidlikult finišeerimise kavatsusest, vaid ütleb otse, et peale Uus-Meremaa etapi viimasel päeval kohendatud sõidustiili tunneb ta end Peugeot’ roolis üsna kindlalt ja soovib võitu. Uus-Meremaa viimastel kiiruskatsetel proovis eestlane ülejuhitaval Peugeot’il uut pidurdamisstiili, mis osutus üllatavalt tõhusaks.

Teine probleem, millega Peugeot mullu Sardiinias maadles, oli kitsad ja käänulised teed, kuhu auto ei tahtnud kuidagi ära mahtuda. Tänavu ei tohiks seda probleemi olla, sest korraldajad on muutnud 70 protsenti rajast. Kuna enamik kiiruskatseid on uued, peaksid stardis olema kõik võrdsed.

Mullu samas võitnud norralane, samuti Pirelli kliendi Subaru esipiloot Petter Solberg on täis võidutahet. Norralase väitel ei tule Pirelli ja Michelini rehvide vahe Sardiinias nii oluliselt välja, sest kitsastel teedel sõitmine ei tohiks rehve oluliselt kulutada.

Aava teeb avastardi

Tõenäoliseks võitjaks peetav valitsev maailmameister, Citroėni piloot Sebastien Loeb jääb seevastu tagasihoidlikuks. “Me kõik loodame, et uued teed on Sardiinias head,” oli prantslase napp kommentaar.

Tema tiimikaaslane, belglane Francois Duval tunnistas, et nagu Märtin, otsib temagi siiani autole endale sobivat seadistust. “Kuid nagu viimased tulemused näitavad, oleme edule lähedal,” ütles Duval.

Võistluse mustaks hobuseks võib tõusta kohalik rallipiloot Gigi Galli, kes on Mitsubishi tehasesõitjana näidanud tänavu sageli esikolmiku meestega võrdseid aegu. Mitsubishi teatas mõned nädalad tagasi, et püsimaks konkurentsis uuelgi hooajal, vajavad nad meeskonda konkurentsivõimelist tipp-pilooti. Sellel rallil on see neil Galli näol olemas – mullu lõpetas N-rühma masinal sõitnud mees sama võistluse üldarvestuses kuuendana.

Juunioride klassis teeb reedel hooaja avastardi Urmo Aava, kellel jäi esimene võistlus Monte Carlos rahaliste vaidluste tõttu ära ning kes teisele etapile Mehhikosse ei läinud. Tema käsutusse antud uue, 2005. aasta Suzuki Ignise valmistab võistluseks ette Suzuki Sport Europe. Sama “tall” hoolitseb ka soomlase Kosti Katajamäki Suzuki eest.

Aava: eks tuleb õunte pealt sõita

“Ma olen uue masinaga saanud sõita sada kilomeetrit. Mis teha, elu on selline. Kui muudmoodi ei saa, siis tuleb panna õunte või millegi muu pealt. Ma pole pool aastat rallidel sõitnud. Kui kohe lammutama hakata, siis on suur tõenäosus, et midagi juhtub. Kuna punkte on hädasti vaja, siis on kõige tähtsam finišisse jõuda. Kuid see ei tähenda, et me läheme niisama võistlust läbima. Peab sõitma nii kiiresti kui võimalik, kuid mitte liigseid riske võtma. Oleme kaks päeva rajaga tutvunud, tundub, et mullusega võrreldes on katsed kiiremad ja laiemad. Siiski on nad halvas seisus, sest teed on kivised ja ikka väga kitsad. Ilmselt loevad itaallased raja muutmiseks seda, kui katse teistpidi sõita. Mullusega võrreldes on ära jäetud ainult väga halvad lõigud. Ilm on siin palav – eile oli 26 kraadi sooja ja päike.”