Tagaajajale lisatud sulud tähendavad seda, et praegu pole veel kindel, kas Kristina liidrisärki jahib Santa Caterinas norralanna Bente Martinsen üksi või tuleb varasemaid väiteid eirates starti ka venelanna Larissa Lazutina.

Reedel kavas olev 5 km sõit klassikalises tehnikas võib vaekausi pöördumatult Shmiguni kasuks kallutada, kuid ei saa kõiki lootusi nurjata. Kristina praegune edu konkurentide ees võimaldab isegi ühel distantsil läbipõlemist. Kuid liiga suur ei tohi kaotus olla, sest laupäeval sõidetakse 10 km vabatehnikas tagaajamisvõistlusena eelmise päeva tulemuste põhjal.

Jõuda vähemalt

esiviisikusse

Seniste võistluste tulemused osutavad, et klassikasõitudes jääb Shmigun kahele peakonkurendile napilt alla.

Kui aga vaadata eraldi 5 km distantsi (nende hulgas kaks starti tagaajamisvõistluse esimese poolena), tõuseb pisut esile Lazutina (kohad 7., 2., 5. ja 2.), kuid Martinsen on pärast avaetapi võitmist Kirunas esikolmikust alati välja jäänud. Shmigunil ebaõnnestus Sappada tagaajamisvõistluse esimene pool (11.), ülejäänud puhkudel on ta lõpetanud kolmanda või neljandana.

Arvutus näitab, et kui Martinsen või Lazutina võidaks Santa Caterinas 5 km distantsi, peaks Shmigun saama vähemalt viienda koha. Martinseni esikoht tagaajamisvõistluses on üsna ebareaalne, kuid arvestada tuleb Lazutina teise võiduga, mis annaks venelannale Itaalias 200 punkti. Sel juhul aitaks Shmigunile kombinatsioonist 5.+2. koht (125 punkti).

Lazutina loobumise korral on üks huvitav ja täiesti võimalik variant, kus Shmigun ja Martinsen lõpetaksid viigiga. Näiteks Martinsen võidab 5 km klassikat, kuid langeb tagaajamises seitsmendaks (100+36 punkti), Kristina saaks vastavalt viienda ja neljanda koha (45+50 punkti). Mõlemad naised koguksid siis 1180 punkti, ent Martinsen teeniks suurema esikohtade arvu tõttu karika. Mullu alistas norralanna just sellisel viisil itaallanna Stefania Belmondo.

Tagaajamine häirib sobivat rütmi

Juba kaks hooaega on arvatud, et Kristina Shmigun kui üsna hea klassikasõitja ja väga hea vabatehnika spetsialist peaks erilist edu saavutama just kahe stiili kombineeritud etappidel. Ent seni pole Shmigun tagaajamises kordagi esikolmikusse mahtunud.

Kristina ise on põhjendanud ebaedu mitmeti: kord ei sobinud suusad või määre, vahel polnud lihtsalt tema päev. Ent kordagi pole Shmigun maininud, et tagaajamises lööb kõikuma tema trump -- oma rütmis sõitmine.

Teame vaheaegade põhjal, et Kristina armastab tarmukalt ettevaatlikku algust, kiirendust esimestel tõusudel ja ülivõimast lõppu. Kuid tagaajamisvõistlustel pole ühelgi suusatajal võimalik rütmi sättida: sõita tuleb selliselt nagu karavani tempo ette ütleb. Lazutinale on selline algusest peale "andmine" sobinud. Kui venelannat keegi kõrval ohustab, tõuseb tema suutlikkus tunduvalt.