Tehasemeeskonnas on kõige paremad varuosad, uuemad jupid, mida eratiimid veel kätte ei saa. Ning muidugi on oluline suurem palk. Erameeskonnas võib juhtuda nii, et nad ei taha maksta. Tehases seda muret pole.

•• Kawasaki ei ole just kõige tugevam meeskond, Honda, Suzuki ja Yamaha tunduvad paremad. Mullu olite tugeva Suzuki tehasetiimi liige, teenides MM-i üldarvestuses kuuenda koha, tänavu pidite leppima 11. kohaga. Kas tsikli vahetus on sõitu mõjutanud?

Veidikene ikka. Esimene aasta ei ole kunagi kerge. Ilmselt järgmisel aastal läheb mul Kawasakis paremini.

•• Teisest küljest olite tänavu kiirem kui mullu. Võitsite ajasõidu ja pakkusite õnnestumiste korral esikolmikule tõsist konkurentsi.

Tänavu katkestasin kümmekonnas sõidus, seetõttu tuli ka halvem üldkoht. Mullu jõudsin enamikus sõitudes finišisse. Kui kõik sujus, olin tavaliselt esimese seitsme sees.

•• Kas Suzuki pakkus teile ise lepingut?

Jah, nad otsisid mind üles.

•• Suzuki on tugev tiim. USA staar Ricky Carmichael sõidab samuti sama tsikliga. Miks siiski sõlmisite Kawasakiga kaheaastase lepingu?

Kawasaki pakkus paremaid tingimusi ja suuremat palka. Olen siin tiimi esisõitja. Ning kuigi tulemus oli tänavu halvem, oli mu kiirus väga hea.

•• Mis kohustused teil lepingus on?

Aeg-ajalt pean messidel käima. Ning Jaapanis esitlustel.

•• Motokross on tervistkahjustav ala. Kui isegi suuri tippe vaadata, siis mitmed neist lonkavad. Olete noor mees, ometi on teil juhtunud palju vigastusi.

Suuremaid vigastusi on olnud kuus, väiksemaid ei oska üles lugedagi. Korra purunes käeluu, pool neeru opereeriti ära ja ühte põlve on kaks korda lõigatud. Teine põlv teeb samuti muret, kuid füsioterapeut on palju aidanud. Kuid motokross on väga põnev ala, spordis ikka juhtub traumasid. Igal alal.

•• Krossimehe elu tähendab pidevat reisimist. Elate Belgias, koju Võrumaale ei jõua just tihti.

Talvel saab kaks kuud kodus olla. Suvel parimal juhul kolm-neli päeva.

•• Miks valisite elukohaks Belgia?

See asub keset Euroopat ja sealt on hea võistlustel käia. Mitu rada asub elupaiga lähedal. Aigar (onupoeg Aigar Leok – toim) elab sealsamas ja temaga koos saab aega veeta.

•• Krossirahvas oskab pidudest lugu pidada. Kuidas sportlastega on?

Pidu peame ainult hooaja lõpus. Kross nõuab väga head füüsilist ettevalmistust.

•• Kuidas treenite?

Päevas kaks ja pool tundi jõusaalis, siis tund aega ujumist ja kolm tundi jalgrattasõitu. Kui tsikliga harjutan, jooksen enne tund aega ja pärast sõitu veel pool tundi. Treenime kindlasti kõvemini kui mõni Eesti tipp-sportlane.

•• Kodumaal pole hästi aru saadud, kui populaarne on moto-kross Euroopas.

Kui etapp sõidetakse Belgias, Prantsusmaal või Itaalias, on radade ääres suured rahvahulgad. Paar-kolmkümmend tuhat inimest ikka.

•• Miks on teie trump rasked liivarajad?

Kui väiksest peale oled liiva nühkinud, saab see harjumuspäraseks. Kõva kattega rajal olen ka hakanud end lõpuks kindlamini tundma.

Lääne-Euroopas tuntum kui Eestis

•• Kohalikud Prantsusmaa noorukid uurivad, kust pärit olen. Eestist? “Teame, Tanel Leok,” tõstavad nad naerdes pöidla püsti. Uskumatu, Eestis ei tunta Tanelit isegi nägupidi.

•• Motokross on Lääne-Euroopas arvestatava populaarsusega spordiala. Otseülekanded MM-etappidelt ja eetriaeg Eurospordis annavad sellele ka soodsa aluse.

•• Ainult USA-s võistlev Ricky Carmichael on muidugi motokrossi jumal. Tema rajaveerde ilmudes ei pööra publik enam käimasolevale võistlusele mingit tähelepanu. Kõik vahivad Suurt Rickyt ennast. Kuid Euroopas MM-etappidel tiirlevad Stefan Everts, Mickael Pichon, Ben Townley on seal sama masti mehed - jagavad intervjuusid ja poseerivad fännidega fotodel igal sammul.

•• Meie Tanel Leok kuulub nii-öelda kuulsuste kolmandasse kategooriasse. Kuid seegi tähendab suurt tähelepanu. Tund pärast Rahvuste krossi lõppu tungles suure Kawasaki tehasetiimi telgi ees paarsada inimest. Paljudel neist olid käes autogrammi ootavad plakatid. R.B.