Mina kandideerisin juhatuse liikmeks selge platvormi ja visiooniga, et alade vahel valitseks tasakaal. Meil on üheksa eri distsipliini, mis peavad saama tasakaaluka arengu ja võrdse kohtlemise. Kui sellise platvormi esitanud meeskond astus tagasi, vaatasin oma positsioonid läbi ja otsustasin eile (üleeile – P. T.), et astun tagasi. Lisaks minule astusid juhatusest tagasi Indrek Ilomets ja Toomas Sildmäe ning Arno Sillat peasekretäri kohalt.

Rallitaustaga inimeste domineerimise kohta ütleksin mina niimoodi, et kui on üheksa eri distsipliini, siis juhatus ajab autospordi asju ja on vastutav kõigi alade eest. Alustades siis kardispordiga ja lõpetades driftijatega, mis on praegu kasvav suund. Kõik peavad saama piisavalt tähelepanu ning tuleb vaadata, et ükski ei läheks eelisarendusse. Minu arvamusel see ei olnud nii ja tasakaal oli paigast ära. On olemas eraldi rallikomiteed, kus saab ainult ralliasju ajada, ent juhatuse tase peaks olema kõrgem.

Olukord on kujunenud selliseks võib-olla seetõttu, et mingil määral on peale tulnud uus põlvkond ja neil on omad visioonid. Pärast Margus Reinsalu presidendikohalt tagasi astumist oli eesmärk esitada üldkoosolekule uued kandidaadid, kellest igal oleks oma visioon, kuidas autosporti edasi arendada. Meil oli reedel algul kavas ka presidendivalimine, aga jõudsime järeldusele, et enne on vaja kõik probleemid lahendada ja siis saame presidenti valida. Uue presidendi valimine on üldkoosoleku pädevus ja tõenäoliselt on see märtsi-aprilli koosoleku teema.

Kindlasti jään ise autospordiga seotuks, mu pojad hakkavad ringrada ja karti sõitma. Olen hingega asja juures edasi, aga praegu leian, et võib-olla on targem mingi aeg asju kõrvalt vaadata. Kui kunagi on jälle vaja abiks minna, siis olen arvatavasti nõus oma abikäe ulatama.

***

Urmo Aava, endine rallisõitja ja juhatuse liige:

Tekkinud olukorda on raske kommenteerida, sest igal inimesel on oma arvamus. Leian aga, et need emotsioonid, mis on tekkinud, on võib-olla liiast. Palju oleneb, mis mätta otsast keegi olukorda vaatab ja seda sildistab. Sildistamissüsteemi järgi saab ka teistpidi, et enne on juhatus kohati ringraja poolel olnud. Kuid ma ei taha sildistama hakata, pigem peavad kõik peeglisse vaatama.
Saan rääkida enda eest, ent kui mulle tehti pakkumine ja kinnitasin oma kandidatuuri, läksin autospordi liidu juhatusse, mitte rallispordi liidu juhatusse. Kõik alad on ühtemoodi tähtsad ja ralli on üks neist, kuigi tänasel päeval on seal suurim litsentsiomanike arv ja populaarsus.

Kas ralli peakski tänasel päeval saama rohkem tähelepanu, on prioriteetide küsimus. Minu arvates saab kogu autosporti tõmmata ralli tuules. Aga ralli on keerukas ala ja et seal pidevalt hästi läheks, tuleb vaeva näha. Samas ei tohi teisi alasid unustada ja tuleb vaadata, et ükski vaeslapse ossa ei jääks.

Ringrajas on meil väga raske, sest ei ole ühtegi rada. Üks projekt [Audru] on töös, loodan, et see saab võimalikult ruttu valmis. Loodan, et selle pealt, mis täna kõik taustal on, ei tee keegi järeldusi, mis võiksid Audru raja arendusele kahjulikult mõjuda. Kindlasti on see endiselt prioriteet, mida on väga ammu alustatud ja mida on Eestil väga-väga tarvis.

Samas on kõik üks ja sama süsteem: rohujuure tasandil alustavad kõik hobikardiga, mis on ka ralli mõttes väga oluline. Seejärel peab aga noorel olema valida, kas ta hakkab sõitma ringrajal – olgu siis vormeli või kereautoga –, offroad’i, kiirendust, rallit või rallikrossi. Kogu protsess peab olema eluterve tervik algusest lõpuni.

Nüüd peame maha istuma ja tekkinud olukorda hindama. Mõtlema, kus ja millist kompetentsi võib-olla juurde vajame. Uus juhatus ei ole ju veel maha istunud ja vahest oleks mõistlik kõigepealt ka esimene emotsioon mööda lasta.