Vormelimaailmas sõitjatest enim raha (umbes 35 miljonit dollarit ehk üle poole miljardi Eesti krooni) aastas teeniv Schumacher peab üht tiitlit Ferraril võrdseks kahe eelmisega. "On täiesti eriline tunne sõita Ferrari ja tema suure poolehoidjate armee eest," tunnistas "Schumi" Soome ajakirjandusele.

Schumacher rõhub avaetapile

Sakslane näeb Ferrari ainsa vastasena McLarenit ja enda pearivaalina Häkkineni. "Minu ülesanne on ületada esimesel etapil Austraalias finishijoon esimesena. Avaetapi võit on eriliselt tähtis kogu MM-kampaaniat silmas pidades. Aasta tagasi alustasime võitlusvõimetu autoga, kuid lõpetasime tootjate MM-tiitliga. See näitab Ferrari jõudu," rääkis Schumacher.

Tootjate tiitli kaitsmisel mängivad suurt rolli ka Ferrari teise sõitja Rubens Barrichello tulemused. Brasiillase osa pole kerge -- ta peab sõitma meeskonna eest ja samas tunnustama Schumacherit kui tiimi soosikut. "Rubens on mõnus kaaslane, kellega on kerge suhelda. Loodan, et meie head suhted säilivad ka siis, kui hooaja käigus raskusi tekib," sõnas Schumacher.

Ferrari president Luca di Montezemolo on avaetapiks lubanud mõlemale sõitjaile võrdseid tingimusi. See peaks tähendama, et Barrichello pole sunnitud liidripositsioonil olles Schumacherile esikohta kinkima.

Kuid Sauberil sõitev soomlane Mika Salo sõnul selgub karm tõde Barrichellole kiiresti: Ferrari hakkab kindlasti Schumacherit soosima.

Häkkinen otsib motivatsiooni

Kaks aastat järjest maailmameistriks tulnud Häkkinen ei saa tänavuseks hooajaks seada madalamat eesmärki kui tiitli kaitsmine. Võrreldes emotsionaalsema Schumacheriga meeldib Häkkinenile, et ta saab seitsmendat hooaega töötada samas tiimis, et teda ümbritsevad ikka samad inimesed.

"Kui alustasin 1991. aastal vormelikarussellis nägin enda ees ainult üht eesmärki: tulla maailmameistriks. Kui see unistus 1998. aastal täitus, tundus töö tehtuna. Eelmisel aastal oli palju raskem ennast maksimaalselt pingutama sundida," tunnistas Häkkinen raskusi motivatsiooni leidmisel.

Nüüd ärritavad soomlased Häkkineni rallisõitja Tommi Mäkineni nimega: kui tollel on neli MM-tiitlit, võiks vormelikihutaja kaasmaalast püüda. "Muidugi olen mõelnud Tommi saavutusele, aga sisemiselt see palju ei aita," tõrjus Häkkinen.

Kui Schumacheri esinumbri staatus Ferraris on ilmne, siis McLaren ei aseta Häkkineni nii kindlalt shotlasest David Coulthardist ettepoole. Väidetavalt on mõlemal täiesti võrdsete omadustega autod, kuid hooaja käigus on Häkkinen tõestanud oma paremust Coulthardi ees. "Enne esimest starti oleme Mikaga võrdses seisus. Kuid paari etapiga kogutud punktid otsustavad, kas meeskonna taktika muutub kellegi kasuks," teadis Coulthard.

Jordan näeb Trullis üllatajat

Eddie Jordani juhitav samanimeline meeskond on aastakümne jooksul jõudnud algaja staatusest medalipretendendini. Kui Jordan 1991. aastal alustas, töötas tiimis 43 inimest, kes mõnikord pidid palgapäeva mitu kuud ootama. Uue aastatuhande hakul on meeskonnas 202 töötajat ja teda toetab 19 sponsorit.

Jordan ennustas eelmisel kevadel, et hooaja üllatajaks kerkib sakslane Heinz-Harald Frentzen. Too võitles veel kolm etappi enne lõppu isegi MM-tiitli eest, alles katkestamine Nürburgringil pani auahnele plaanile punkti.

Tänavu näeb Jordan üllatajat Jarno Trullis, kes osteti tiimi Prosti meeskonnast. "Jarnost võib saada maasikas tordil. Imestan, et ükski teine meeskond ei püüdnud teda endale meelitada," ütles Jordan, kes loodab Frentzeni ja Trulli abiga McLarenile ja Ferrarile väljakutse esitada.

Tubakareklaami keeld Euroopas vähendab tulu

Seni on vormelimeeskondadele suurimaid sissetulekuid andnud tubakareklaam. Sigarettide tootjad investeerivad vormel-ühte umbes 9 miljardit Eesti krooni aastas.

Euroopa Liidu suitsureklaami keelustamise kampaania võib aga tubakatootjate huvi autode võidukihutamise vastu vähendada. Tubakareklaami ei tohi nähtavale kohale paigutada Prantsusmaal ja Inglismaal, piiranguid tehakse Saksamaal, Itaalias, Hispaanias ja Belgias. Ungari ja Monaco GP ei tee suitsureklaamile takistusi.

Vastuseks on Rahvusvahelise Autospordiliidu esimees Max Mosley lubanud vormelietapid Euroopast välja viia. Kohti pidavat leiduma: näiteks Hiinas, Argentiinas, Aafrikas.