Tehnoloogiafirmad astuvad kella- ja autotootjate mängumaale
Digitaalrevolutsioon on muutnud kellad arhailiseks. Moodne tehnikainimene kannab kella ainult siis, kui sellega kaasnevad mingid lisavõimalused. Nendele lisavõimalustele Apple rõhku panna tahabki. Apple Watchiga saad kutsuda takso, et jõuda näiteks lõunale restorani, kuhu oled juba oma kella kaudu laua broneerinud, tuvastada takso raadiost kostva muusikapala nime ja esitaja, lugeda kohale sõites uudiseid jne. Facebooki, Twitterit ja muud enesestmõistetavat ei ole vaja mainidagi. Välja helistada Apple Watch – vähemalt selle esimene mudel – ei luba, küll aga vastata sissetulevatele kõnedele.
Autotootmise huvi
Kellatootmine pole ainuke lisavaldkond, millega Apple tegeleb. Hiljaaegu selgus, et ettevõttel on ka salajane allüksus, mis projekteerib elektriautosid. Mõistagi kuluks Apple’il oma sõiduki tootmisküpseks saamisele aastaid, kui ettevõte selle projektiga üldse kunagi nii kaugele jõuab.
Kuid Apple ei ole sugugi ainus Ränioru firma, mis autotootjatele muret valmistab. Samast kandist on tegelikult pärit ka üks autotootjate äri kuumemaid uustulnukaid, elektrisõidukeid tootev Tesla. Isesõitvate autode kallal on aastaid tööd teinud Google. Taksorakenduse ettevõte Uber, mis hiljaaegu teatas Eestisse laienemise plaanidest, avaldas veebruaris, et seab Pittsburghis sisse labori, mis hakkab uurima isesõitvaid taksosid. Jaapani elektroonikahiiglane Sony investeeris hiljaaegu aga isesõitvaid autosid uurivasse ettevõttesse ZMP.
Saab näha, kas uustulnukad suudavad tõepoolest vanade autotootjate kandadele astuda. Autoäri on keerukas valdkond ja erineb märkimisväärselt sellest, millega tehnoloogiafirmad on seni tegelema. Selge on aga see, et kui Google ja Apple asja tõsiselt võtavad, lubab nende rahakott ka autotootmist alustada. Erik Aru