USA ettevõte Mattel, mis mullu kaotas maailma suurima mänguasjatootja positsiooni taanlaste Legole, suuresti tänu linateose „Lego film” edule, on näinud paremaid päevi. Jaanuari lõpus andis Mattel teada, et mullu viimases kvartalis vähenes käive aasta varasemaga võrreldes, kuigi ettevõte kulutas reklaamile 40% rohkem ja USA mänguasjasektori läbimüük suurenes. See oli juba viies järjestikune kvartal, kus käive vähenes. Ettevõtte tuntuima lelu Barbie-nuku müük vähenes 12% võrra. Matteli tegevjuht Bryan Stockton sai ametist priiks, ent sel nädalal palgati ta varasemast suurema tasu eest aastaks ettevõtet nõustama.

Selle sajandi algusaastatel tõi Barbie ettevõttele 1,8 miljardit dollarit käivet. Mullu ulatus see ainult miljardi ringi. Ühelt poolt on laste tähelepanu haaranud elektroonika – algul arvutimängud, viimastel aastatel iPadid. Teisalt on edu saavutanud konkurendid. Näiteks teise ülipopulaarse linateose, Disney filmi „Frozen” (Eesti kinodes linastus pealkirjaga „Lumekuninganna ja igavene talv”) tegelaskujudel põhinevad nukud tegid jõuluhooajal Barbie’dele tuule alla.


Loe edasi selle kohta, miks lapsekaitsjad Hello Barbiet kardavad ja kas neil hirmudel on alust.