Ettevõte on nimelt oma veebilehel pakutavate kompositsioonide sekka poetanud valiku erinevaid alkoholisorte. Lillede ja magusakarpidega koos saab soovitud aadressile saata jooke alates Põltsamaa Kuldsest dessertveinist ja lõpetades Hennessey konjaki ja Johnnie Walkeri viskiga.

Veebilehel esitatud tootekomplektidel on kindel hind ja sellele lisandub teenustasu. Seega on esmapilgul tegemist alkoholi internetiäriga, mida Eesti seadused keelavad.

Täpselt nii kõlab ka majandusministeeriumi kaubandustalituse juhataja Anne Laari seisukoht. "Alkoholiseaduse § 40 on toodud loetelu, kus on lubatud alkohoolse joogi jaemüük. Nimetatud loetelus ei sisaldu müük e-kaubanduse korras. Seega alkohoolse joogi jaemüük e-kaubanduse korras ei ole lubatud," ütles Anne Laar Päevaleht Online'ile.

Interflora ise andis oma teenusele aga päris põneva selgituse - alkohol on ettevõtte hinnangul vaid lisaväärtus lilledele, mille firma teenistuses olevad floristid "supermarketist läbi astudes kaasa haaravad."

Kas uue aja "taksoviin"?

"Klient sisestab tellimuse internetis, Interflora annab tellimuse edasi täitmiseks lillede saajale lähimale Interflora liikmeskauplusele. Floristid valmistavad ette lillekimbu ja lähevad vajadusel veel läbi lähedal asuvast supermarketist, et lisada kimbule tellitud kingitus," selgitas Interflora turundusjuht Ingmar Kaup Päevaleht Online'ile, kuidas alkohol veebilehelt kliendi koju jõuab.

Kauba sõnul pakuvad Interflora floristid ettevõtte arusaamise järgi kliendile lilled ja kohaleviimise, alkoholi või mõne teise kingituse müüjaks on aga ikkagi supermarket.

"Meie käsitluses lillede saatja annab meile tellimust sisestades volituse lisada tema saadetisele ka alkohoolne jook," kirjeldas Kaup ettevõtte juristide väljamõeldud JOKK-lahendust.

Ettevõte tunnistab, et majandusministeerium peab nende tegevust alkoholiseadusega vastuolus olevaks, ent ootab nüüd maikuud, mil jõustuv seadusetäiendus võimaldab Eestis igal alkoholi jaemüügiga tegeleval ettevõttel alustada ka online-müüki.

"On võimalik, et ka Interflora vajadusel hangib endale jaemüügi loa, et mitte olla erandiks," märkis Ingmar Kaup. Täna ei julge Kaup kinnitada, kas alkoholi kojutoimetavatel floristidel on alkoholi müügiload olemas või mitte.

Alkoholiseadus keelab lisaks e-ärile sõnaselgelt ka alkoholi käest-kätte müügi, näiteks taksojuhtidel veoteenuse pakkumise kõrval alkoholi müümise.

Leedus pandi alkoholi e-äri kinni

Interflora on juba peatanud alkoholi e-müügi Leedus.

"Peatasime ajutiselt oma Leedu kodulehel alkohoolseid tooteid sisaldavate kinkekomplektide pakkumise põhjusel, et Leedu majanduskeskkond sarnaneb oma ettearvamatuselt rohkem Ukrainaga kui Eestiga. Kuid oleme siiski arvamusel, et meie pakkumised ei ole vastuolus EL-i ja Leedu alkoholipoliitika eesmärkidega," ütles Ingmar Kaup.

Kauba sõnul on ettevõte palunud juristidel olukorda täpsustada ja ootab nüüd hinnangute valmimist. "Kui meil tõesti ei õnnestu Leedus oma pakkumistega jätkata, siis oleks see Fleurop-Inteflora jaoks EL-i turgudel vägagi erandlik juhtum," lisa ta.

Leedus väljastatakse alkoholi jaemüügi lubasid vaid Leedus registreeritud firmadele, mis ei anna näiteks Interflorale võimalust seda luba tatleda.
"Kuid hästi ei kujuta ka ette, mil moel võiks Leedu riik taksitada teistes EL-i riikides asuvatel e-poodidel Leedu kodanike teenindamise ja alkohoolseid tooteid sisaldavate kinkepakkide saatmise Leedusse. Kindlasti ei plaani Euroopas asuvad e-poed hakata taotlema Leedu riigilt jaemüügi luba, seda olukorras kus nad ka reaalselt "üle leti" jaemüügiga ei tegele," lisas Kaup.