Raudteepõhine transiit on Eestis kokku kuivanud. Eesti Raudtee kaubamaht tuleb taastada, sest see on kukkunud liiga madalale, rõhutas Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare. <p>Foto: Andres Putting

Eesti turg on väike, siinne Venemaast sõltuv transiit lendas vastu taevast juba pärast pronkssõduri mahavõtmist 2007. aastal. Viimase kabjahoobi andis Venemaa Läänemere-äärse Ust-Luga sadama valmimine 2011. aastal ja mullu alanud Ukraina sõda. Nii et soodsate lepingute, madalamate tariifide ja kõikvõimalike muude soodustuste väljakauplemine on iga ettevõtja jackpot.

Transiit ei tähenda ainult Tallinna Sadamat, vaid ka Eesti Raudteed ja EVR Cargot. Need on samuti riigifirmad, kes veel enne 2007. ja 2011. aastat suplesid rahas. Aga aja jooksul jäi seda, mida vedada ja mille eest raha küsida, üha napimaks.

Avalehele
30 Kommentaari