Jaanuaris on Kesk-Eesti väiksemad teed üpris libedad. Pilt on illustratiivne. Foto: Kenno Soo

Peatusele lähenedes pidi juht seisma jäämiseks käsipidurit kasutama, sest bussil oli pidurdamisega probleeme, kuid selle tagajärjel sõitis juht bussiootekotta sisse. Bussis olid õnnetuse hetkel kaks sõitjat ja bussijuht. Kuna ka ootekojas oli üks inimene, läks juht kontrollima, ega ta pole viga saanud. Ent õnnetult jääl kukkudes sai juht ise tõsise peahaava.

Üks sõitjaid Jaan Tint kinnitas, et buss oli tagumisi rattaid blokki pidurdades saabunud ka tema peatusse. „Küsisin juhi käest, miks sa seda loha lased, bussipeatuste esised on libedad, buss liikus paar sentimeetrit. Ta ütles, et piduritega on probleem. Et kohe, kui ta saab selle liini ära sõidetud, viib kohe kanali peale,” rääkis sõitja.

Buss on sõidukõlblik

Võimalikust probleemist – piduri pealejäämisest – oli juttu juba eelmisel õhtul. Ka varahommikul enne liinile minekut uuris juht, kas buss saab üldse sõita. „Ta helistas meie meistrile, enne kui liinile läks, ja ütles, et ühel rattal on pidur peal. Meie meister ütles, et see ei ole probleem, sul on pidurid olemas, mine sõida. Ja kui oled liini lõpetanud, tuled töökotta,” selgitas Hansa Bussiliinide Pärnu regiooni juhataja Margus Maiste. Tema sõnul ei ole talvel selles midagi haruldast, kui pidur peale jääb.

Juht helistas meie meistrile, enne kui liinile läks, ja ütles, et ühel rattal on pidur peal. Meister ütles, et see ei ole probleem.

Sündmuskohale kutsuti ka eelmisel päeval sama bussiga sõitnud juht, kes Maiste sõnul ei rääkinud midagi tehnilisest probleemist. Asendusjuht toimetas bussi Piistaojast Vändrasse ja sealt Pärnusse garaaži. Maiste sõnul kinnitati töökojast, et bussi pidurid on korras, ja saadeti buss tehnoülevaatuspunkti kontrollida. Seal selgus, et buss on liikluskõlblik.