Eestlaste, lätlaste ja leedulaste oskamatus omavahel läbi saada on ajanud Rail Balticu projekti ummikusse. Tarbetult kulub nii raha kui ka aega. Juhtimisprobleeme ei suudeta lahendada ja tähtajad on venitatud viimase piirini. Ees ootavad kriitilised aastad ja sama kehva juhtimisega jätkates jääb raudtee ehitamata.

Reedel Tallinnas kohtunud Balti riikide peaministritel oli, mida arutada, sest senised „kompromisside kompromisside kompromissid” ja tühipaljad poliitilised loosungid pole lahendust lähemale toonud.

Delfi koos Läti ja Leedu uuriva ajakirjanduse keskustega Re:Baltica ja Siena.lt avaldas enne kohtumist artiklid, mis avavad Rail Balticu projekti rööbastelt maha sõitmise põhjused ja juba lähiajal ees ootavad uued ähvardavad teetõkked. Need lood põhinevad kümnetel – sealhulgas seni avaldamata – dokumentidel ja arvukatel kohtumistel allikatega.

Rail Balticu rajamiseks loodud ühisettevõtte RB Raili eelmise juhi Timo Riihimäki üks viimaseid avalikke etteasteid oli ilmekas. Riihimäki pidas ettevõtte juhi kohal vastu kõigest kaheksa kuud, enne kui eelmise aasta detsembris isiklikele põhjustele viidates ameti maha pani.

Rail Balticu projekti peamisele rahastajale Euroopa Komisjonile peetud ettekandes väljendas Riihimäki oma lahkumise põhjuseid märksa otsekohesemalt. „Avalikkuse silmis edenes Rail Balticu projekt 2019. aastal kenasti, ent igapäevaelu on midagi muud,” alustas ta oma ettekannet. Ladunud ükshaaval lauale põhjuseid, miks projekt toppab, jõudis Riihimäki järeldusele, et asjade niiviisi jätkudes ei suuda Balti riigid kunagi raudteed valmis saada.


Avalehele
509 Kommentaari
Loe veel: