Varem Sõru-Triigi liinil kurseerinud laevaga võrreldes mahutab uus laev ligikaudu sama palju sõidukeid ja inimesi, ent laeva pole enam vaja sadamas ümber pöörata, tänu millele on sõidu aeg lühem. Ka uue laeva manööverdusvõime ja merekindlus on märksa paremad. Soela operaatorfirma on AS Kihnu Veeteed.

Parvlaeva pardale mahub kuni 200 inimest ja kuni 32 sõiduautot või kaks veoautot. Nime sai laev Hiiu ja Saare maavalitsuse korraldatud konkursi tulemusena, kui lepiti kokku, et laev hakkab kandma saari ühendava väina nime. Laev on 45 meetrit pikk ja 12 meetrit lai, süvist on sel 2,7 meetrit. Laev arendab täislastis kiirust 12 sõlme ja pardal töötab korraga kuueliikmeline meeskond.

Soela ehitust rahastati 85% ulatuses perioodi 2014–2020 Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ja 15% ulatuses riigieelarvest.