Küllap on palju inimesi oma nahal kogenud, et kui minna toidupoodi tühja kõhuga, kipub korvi eksima igasuguseid asju, mida ei olnud üldse kavas osta. Sageli veel midagi magusat, näiteks šokolaadi. Kolm USA teadlast kirjutasid artikli*, millest selgub, et söömata inimesed kipuvad üldse rohkem asju kokku ostma, ilma et see neile rohkem rahuldust tekitaks. Selle tegid nad kindlaks viie uuringu põhjal.

Esimeses uuringus jagasid nad inimestele, kellelt ka küsiti, kui näljased nad on, kolme sorti sõnu – ostudega seostuvaid, toiduga seostuvaid ja selliseid, mis ei olnudki päris sõnad – ja palusid neid omavahel kombineerida. Selgus, et näljased katsealused kippusid ostudega seostama rohkem toiduga seotud sõnu.


Loe edasi, et teada saada, miks ja kui palju näljane inimene poes rohkem kulutab.