Kui Läti ja Eesti alkoholihindu võrrelda tahad, siis pead usaldama sõprade-tuttavate väiteid või ise veebiavarustest järele kontrollima. Tüütuks läheb asi siis, kui on vaja eraldi veebilehtedele tooteid kontrollima minna.

Selle lahendamiseks tuli informaatikatudeng Karl Martinil idee. Mis oleks, kui koondaks kõik hinnad ühele veebilehele, et saaks ühe klikiga järele vaadata, kust kõige soodsamalt saab? See mõte sai veebruaris teoks, mil avati portaal viinavaatlus.ee.

Sisuliselt toimis Viinavaatlus samamoodi nagu inspiratsiooniallikas Hinnavaatlus, lihtsalt alkoholihindadega. Võtad konkreetse toote, nt A. Le Coq Premiumi kasti, ja näed kohe ära, mis hinnaga saab seda Läti SuperAlkost, Eesti Prismast, Selverist jne.

Portaal kogus kiirelt populaarsust. Karl Martin räägib, et veebruari alguses avatud veebileht sai paari nädalaga üle 13 000 unikaalse kasutaja ja 120 000 vaatamist.

Kuu lõpus potsatas Karl Martini meiliaadressile e-kiri tarbijakaitseametilt. Pikk kiri lõppes lausega: „kokkuvõtvalt, tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet on seisukohal, et avalikustate veebilehel Viinavaatlus alkoholi reklaami, mis on vastuolus RekS § 28 lg-s 1 sätestatud nõuetega, kuvades reklaamis alkoholi hinda, mis on keelatud RekS § 28 lg-s 1 sätestatud mõistes.” Amet nõudis viivitamatult hindade eemaldamist.