Ilmselt igaüks, kes on Londoni lennujaamu kasutanud, peaks teadma: sealne lennugraafik on läinud nii tihedaks, et startivad ja maanduvad lennukid seisavad lausa järjekorras, päevas on 1305 õhkutõusu ja maandumist ja asfalteeritud radadest enam ei piisa. Praegune valitsusliit on aga lennuvälja laiendamise kindlalt välistanud.

Kolmandat maandumisrada on kavandatud juba 2007. aastast alates ja 2009 sai plaan ka eelmise valitsusliidu heakskiidu, kuid 2010. aastal pani David Cameroni juhitav valitsus selle seisma. Transpordiminister Justine Greening, kelle valimisringkonnast Heathrow’ lennukid pidevalt üle lendavad ja kahtlemata parajalt müraterrorit pakuvad, oli juba valimiskampaanias võidelnud kolmanda maandumisraja vastu. Ja ta on sama kategooriline ka praegu. Kui valitsus peaks oma otsust muutma, oleks Greenway valmis lausa ametist lahkuma.

Nüüd on peaminister David Cameron sattunud just omaenda partei „tagarea” ehk siis parlamendis istuvate konservatiividest poliitikute tule alla. „Peaminister peaks näitama, kas ta on mees või hiireke,” põrutas juba 29 aastat parlamendis istunud Tim Yeo, nõudes Heathrow’ kolmanda maandumisraja ehitamist. Tema protest ei piirdu ainult tooride parteiga, parlamendis on lausa parteipiire ületav lennunduse toetusgrupp.