Äge võitlus Heathrow’ kolmanda maandumisraja pärast
Londoni olümpiamängud on lõppenud, paraolümpia kogub hoogu ja hoolimata tohutu suurest rahvavoolust on sealsed lennuväljad isegi üsna hästi vastu pidanud. Kuid nüüd puhkes uus tüli Heathrow’ lennuväljale soovitava kolmanda maandumisraja pärast – kaks aastat pärast seda, kui valitsusliit pani selle kava kalevi alla.
Ilmselt igaüks, kes on Londoni lennujaamu kasutanud, peaks teadma: sealne lennugraafik on läinud nii tihedaks, et startivad ja maanduvad lennukid seisavad lausa järjekorras, päevas on 1305 õhkutõusu ja maandumist ja asfalteeritud radadest enam ei piisa. Praegune valitsusliit on aga lennuvälja laiendamise kindlalt välistanud.
Kolmandat maandumisrada on kavandatud juba 2007. aastast alates ja 2009 sai plaan ka eelmise valitsusliidu heakskiidu, kuid 2010. aastal pani David Cameroni juhitav valitsus selle seisma. Transpordiminister Justine Greening, kelle valimisringkonnast Heathrow’ lennukid pidevalt üle lendavad ja kahtlemata parajalt müraterrorit pakuvad, oli juba valimiskampaanias võidelnud kolmanda maandumisraja vastu. Ja ta on sama kategooriline ka praegu. Kui valitsus peaks oma otsust muutma, oleks Greenway valmis lausa ametist lahkuma.