California ülikooli teadlaste väitel leidis nende poolt täheldatud plahvatus aset 11 kuni 11,4 miljardi valgusaasta kaugusel, vahendas Sky and Telescope.

Astronoom Mark Sullivani arvates toimus supernoovaplahvatus 2,5 miljardit aastat pärast Suurt Pauku, vahendas BBC.

"Me kogusime kõik andmed ja kombineerisime need kokku," kirjeldas Sulllivan oma uurimismeetodit. "Me oleme näinud, et sel teel võime me leida kõige kaugemaid kosmilisi plahvatusi."

Mauna Kea teleskoopi kasutanud astronoomid avastasid supernoova pärast konkreetse taevaala jälgimist viie aasta jooksul ja sellest tehtud fotode võrdlemist. Esmalt tehti fotodel kindlaks kauged galaktikad, seejärel jälgiti galaktikate heleduse muutusi.

Teadlaste sõnul oli plahvatanud tähe näol tegu SII klassi supernoovaga, mis tekivad massiivsete tähtede evolutsiooni lõppjärgus, kui tähe tuum on põlenud termotuumareaktsioonide järel rauaks.

Seni teadaolevalt kaugeim avastatud supernoova asus 9 miljardi valgusaasta kaugusel. Universumi vanus on teadlaste hinnanguil 13,5 miljardit aastat.