Sel nädalal teatas luksuslike hübriidautode tootmisele pü-hendunud Fisker, et seab sihiks tuua paari aasta pärast turule kättesaadavam, kuigi mitte just peavoolu liigituv luksussedaan, mille hind oleks 39 000 dollarit (üle 400 000 krooni). Eesmärk on toota ja mõistagi ka müüa 100 000 sellist autot, mis nimetatud hinna korral on firma esindaja arvates üsna kiirelt saavutatav.

Milline see auto võiks välja näha, pole veel paljastatud. Küll aga läheb järgmisel aastal tootmisse neljaukseline, maailma esimeseks luksushübriidsedaaniks nimetatud Karma, mille välimus on teada. Seda umbes

87 900 dollarit (üle 900 000 krooni) maksvat autot hakkab Soomes tootma Valmet Automotive. Karma suudab akutoitel töötades sõita 80 kilomeetri kaugusele ja bensiinimootori käivitudes oleks maksimaalne läbisõit ilma laadimise ja tankimiseta ligi 500 kilomeetrit.

Kuid kas see ka kaubaks läheb? Nii mõnegi autoasjatundja meelest läheb, kui pakutakse autot, mis on keskkonnahoidlik, kuid mille puhul pole tehtud järeleandmisi väljanägemises, sportlikkuses ja mugavuses.

Muidugi loodab ka Fisker seda, sest parajasti on nii sotsiaalne, poliitiline kui ka tööstuslik olukord selleks soodne.