Kõigis kolmes Moskva suuremas lennujaamas Domodedovos (eelmine aasta läbis seda 22,2 miljonit reisijat), Sheremetjevos (19,3 miljonit) ja Vnukovos (9,4miljoit) ei kontrollita lennujaama sisenejaid, kuigi turvaväravad ja metalliotsijad seisavad kõikide sissepääsude juures. Veel umbes kaks-kolm aastat tagasi pidid Domodedovos ja Sheremetjevos kõik lennujaama sisenejad, mitte ainult passikontrolli ja check-in läbijad, läbima metalliotsijad, aga sellest praktikast loobuti, sest tekkisid väga pikad järjekorrad ja rahvas nurises. Viimasena otsis kõik sisenejad läbi Vnukovo jaam, aga ka seal loobuti sellest uue terminali avamise järel.

Ennustan, et nüüd taastatakse need turvakontrollid, vähemalt mõneks ajaks. Iseasi, kui edukalt need turvaväravad suudavad lõhkeainet avastada. Euroopas näiteks lennujaamad üldiselt sellist praktikat ei kasuta.

Lennukile minejaid on viimase kümnendi jooksul alati Moskvas, ja mujal Venemaa suuremates linnades, suhteliselt rangelt kontrollitud. Mis ehk võib muutuda, on see, et kõigilt lennukile minejatelt hakatakse kontrollima peale passi ja pileti veel registreerimispaberite (mis näitavad elamis- või peatuskohta Venemaal) olemasolu. Eelkõige puudutaks see välismaalasi ja Venemaa Põhja-Kaukaasia elanikke.

Kuna see on juba järjest kolmas suur terrorirünnak Moskvas ja selle ümbruses transpordivahendite vastu (2009 novembris hukkus Moskva-Peterburi kiirrongis plahvatuse tagajärjel 28 inimest ja 2010 märtsis Moskva metroos kahes plahvatuses 40 inimest), siis pole välistatud, et see võib muuta üldse turvalisuse tagamise kontseptsiooni Moskvas nii lennujaamades, raudteejaamades kui ka metroos.

Kui vahepeal oli viieaastane paus (2004-2009), kus Moskvas polnud suuri terroriakte, siis nüüd on sunnitud moskvalased jälle pidevalt arvestama selle ohuga.