.Foto: Reuters/Scanpix

Tegemist on küll ühe pisikese kohvikuga Saksamaal Bonni kesklinnas, kuid selle omanik sai hakkama millegagi, millega biitlid ei saanud ja võitis Apple’it kohtuvaidluses õunalogo kasutamise üle.

Apfelkind (“õunalaps”) on kohvik, kus lapsevanemad saavad juua kohvi samal ajal kui lapsed mängivad või kuulavad jutuvestjatelt muinasjutte. Selle logol on lapse näo kontuurid punase õuna sees. Tehnoloogiagigandi Apple’i logoga ei ole kohviku logol siiski väga palju ühist.

Kui Apfelkindi omanik Christin Römer kaubamärki 2011. aastal registreerida tahtis, võttis Apple temaga ühendust öeldes, et ta taotluse tagasi võtaks, sest kliendid võivad potentsiaalselt kaks logo segamini ajada.

Apple pakkus Römerile kompromissi, et ta võib logo kasutada oma frantsiisi toodetel, kuid mitte ühelgi elektroonilisel seadmel, vahendab The Guardian. Römer ütles, et ta plaanis küll müüa ainult logoga tasse, võtmehoidjaid ja poekotte, kuid ta ei olnud rahul Apple’i poolt pakutud lahendusega.

Apple on keeldunud juhtumit kommenteerimast.

2006. aastal võitis Apple hiiglasliku kohtuvaidluse plaadifirmaga Apple Corps, mille omanikud on Paul McCartney, Ringo Starr ja George Harrisoni ja John Lennoni lesed. Võitlus kahe firma vahel algas rohkem kui 30 aastat tagasi ning jõuti ka kokkuleppele, et Apple Computers hoiab eemale muusikast ning Apple Corps elektroonikast. Apple Corps kaebas Apple Computersi kohtusse pärast iTunesi lansseerimist aastal 2003. Biitlid kaotasid kohtuvaidluse 2006.

Apfelkindi logo (kohviku kodulehelt):