22. ja 23. augustil peetava rahvusvahelise autoralli avapäeva lõpetab Paide linnas asfaltkattega tänavatel sõidetav kiiruskatse.

"Plaanime Paide ralli ajaloo pikimat linnakatset," ütles võistluse direktor Vahur Vaarma rally.ee autospordiajakirjale. "Hetkel me veel ei tea, kas see idee teostub, kuna linnas käib veetrasside ehitus ja paneeritud võistlusrada ei ole veel sõidukõlbulik."

Vaarma sõnul on linnavalitsus kinnitanud, et ralli toimumise ajaks on kaevetööd lõpetatud. "Loodetavasti saavad need tänavad selleks ajaks asfaltkatte peale, et me ei peaks katset lühendama. Esmaspäeval on meil koosviibimine linnaisadega," sõnas ta.

Läinud aastal oli Paides sõidetud kiiruskatse pikkus alla kahe ja poole kilomeetri, tänavu on linnakatse planeeritud pikkus 3,43 kilomeetrit. "Nii pikka katset ei ole Paide rallil tõesti varem olnud," märkis rajameister Peep Kristal. "Katse kulgeb puhtalt asfaltil, kui linnaisad oma sõna peavad. Selleks ajaks olevat nad lubanud asfalteerimistöödega lõpetada. Nii, et katsel on palju uut ja värsket asfalti."

Paide linna tänavatel sõidetakse sel aastal vaid ühel korral ja pooled võistlejad peavad seda tegema tõenäoliselt pimedas. Enne avapäeva viimast katset võtavad rallisõitjad mõõtu kahel kruusakatsel, millest publikule atraktiivseim avakatsena kavas olev Jalgsema lisakatse, kus tuntud "Sõpruse auk". "Seda katset läbitakse nii-öelda õiget pidi," ütles rajameister vihje publikule.

Klassikalist Matsimäe kiiruskatset tänavu Paide autoralli katsete hulgas ei ole. Küll aga sõidetakse tänavu ühel täiesti uuel kiiruskatsel. "Uue katse kohta niipalju, et see sisaldab nii kiiret kui ka tehnilist osa. Teekate on vahelduv. Katse lõpus kraavide vahel on pikad sirged," rääkis Vahur Vaarma. "Üks lisakatsetest on selline, kus on pool uut ja pool vana."

Publik pääseb Paide autoralli osasid kiiruskatseid vaatama tasuta, mõnele katsele pääsemiseks tuleb seevastu lunastada pääse. "Katsed on osaliselt tasulised. Mitte kõik," kommenteeris võistluse direktor.

Ralliraja kaardid avaldatakse võistluseelsel nädalal elektrooniliselt internetis ning koos katsekirjeldustega on need enne rallit leitavad ka lehest "Aitab alati". "Kaartidega saab olema nii, nagu alati - avaldame need vahetult enne võidusõitu," lisas Vaarma.