PÄEVA TEEMA | Igor Taro: ei ole mõeldav tulla riigikogu ette automaksuga, kui pole selget plaani maakondlikus ühistranspordis
(147)Maa- ja linnaelanike valikud on väga erinevad.
Uut maksu saab kehtestada vaid siis, kui see rahva elu paremaks muudab.
Valitsus peaks välja tulema nõudepõhise ühistranspordi plaaniga.
Mille poolest erineb linna- ja maaelaniku argipäev? Linnakodanik paneb lihtsalt paika enda isikliku päevaplaani, aga maal elades peab plaane sobitama kõigi pereliikmete logistikaga, kus tuleb tihtipeale kokku klapitada 3-4 inimese liikumine.
Linnas on mure, et bussid on täis või käivad need ainult kolm korda tunnis. Maaelaniku suur võit on juba selles, kui kodunt enam-vähem silmnähtavas kauguses peatub koolibuss vähemalt korra päevas. Liikumisvõimalused pole sugugi samaväärsed - Tallinnas saab liikuda nelja liiki ühistranspordi, kolme liiki sõidujagamisteenuse, takso, isikliku autoga või jala. Hajaasutuspiirkonnas on lisaks pikale jalgsimatkale praegu ainus ajasäästlik alternatiiv isikliku sõiduauto olemasolu.