25.09.2023, 17:01
PÄEVA TEEMA | Evelyn Sepp: kui keegi ei jõua saastava auto eest 10% juurde maksta, äkki siis elabki üle oma võimete
(244)Võib pikalt arutada, kas uue auto hinnale mõjusa lisatasu kehtestamisele on alternatiive. Üldise loogika selle taga võttis hiljuti kokku Sten Tammkiri.
FOTO: | Delfi Meedia
Automaksust koos kõigi selle komponentide ja seda toetavaga peaks saama olemuselt keskkonnatasu. Tasu, mis suunab oluliselt vähem ostma, vähem kasutama, vähem saastama!
CO2 mõõt on kõigest üks keskkonnamõõdikutest sellel teel.
Hõõrdejõud ja mass, võimsus on teise suure saasteallika taga - selleks on asfalti ja rehvitolm, mis sõitmisega tekib. Mida raskem masin, mida võimsam mootor, mida suurem liikumiskiirus, mida rohkem sõidab, seda suurem on tervise ja keskkonnakahju. Rehvipurust tekkiv nanoplast on muide Läänemere suurim reostusallikas ...
Kolmas on mürareostus.
Oled juba tellija?