Aivar Kokk: orava arusse ei mahu, et auto on Eestis tarbeese. Ka riigikogu liikmel
(187)Võib oodata, et kuluhüvitiste teema üritatakse lähinädalail koalitsiooni poolt panna võimalikult suure kella külge. Kalle Grünthal pole sugugi esimene saadik, kelle sõidukulude osas on alustatud kriminaalmenetlust.
Linnainimene võib pääseda 50-eurose aastamaksuga, aga kui on vaja mõnes kaugemas Eesti paigas kulgeda kruusateedel, võidelda sügisel tormituulte ja talvel lumevaaludega, viia lapsi kooli või trenni, siis pole pääsu suurema masinaga sõitmisest. Valitsuskoalitsiooni arvates väärivad inimesed, kes hoolitsevad järeltulevate põlvede eest ja hoiavad elu maal, eraldi karistamist.
Kust võimupoliitikute mõtteviis pärineb, pole raske tuletada. Kaks kolmandikku Reformierakonna 37st saadikust on kas Tallinnast või selle lähiümbrusest ja saavad valida, kuidas nemad tööle tulevad. Seetõttu saavadki nad laia lehega välja käia idee lõpetada sõidukulude hüvitamine.
Nende pähe ei mahu, et riigikokku on valitud ka saadikud Jõgevalt, Põlvast, Kilingi-Nõmmelt või Saaremaalt. Sealsete valijate esindajad peavad jõudma esmaspäeval Tallinna, sõidavad neljapäeval tagasi kodukanti ja veedavad reede ning nädalavahetuse kuulates, kuidas ühistranspordiühendustest ei piisa sellekski, et saaks käia tööl, poes või arstil.
Kui 101 õuna visata ühte ämbrisse, läheb mõni ikka mädanema ja ohustab ka teisi. See ei tähenda aga, et juhtumit tasub kasutada vabandusena muuta kogu Eestit esindav riigikogu ainult tallinlaste mängumaaks.