Lauri Laats: saaks automaksu toel siis ka teed korda - aga kus sa sellega...
(78)Midagi pole parata, isiklik sõiduauto sümboliseerib väga paljudele meie seast vabadust.
Just maksutulu kasutamine on planeeritava automaksu teine tahk, millega inimesi nörritatakse. Teede olukord muutub üha kehvemaks ning remondigraafikud järjest hõredamaks, kruusateed vajavad sillutamist, põhimaanteede neljarealiseks ehitamist ei tohi praeguse valitsuse ajal enam jutuks võttagi. Teede remondivõlg on kasvanud üle 4 miljardi euro, kuid suure tõenäosusega ei jõua automaksust sellesse valdkonda sentigi.
Nii nööritakse autoomanikke mitmekordselt: esiteks maksad sõiduki registreerimisel (ja vastavalt ministeeriumi juhistele ei tohi seda nimetada mitte maksuks, vaid tasuks!), teiseks maksad sõiduki aastamaksu, kolmandaks maksad kütuseaktsiisi, aga teede korrashoid ning turvalisemate rajamine jäävad jätkuvalt vastuseta võrrandiks. Kaubikute maksustamine ja selle mõju edasikandumine (väike)ettevõtlusele väärivad veel eraldi analüüsi.