Nii nööritakse autoomanikke mitmekordselt: esiteks maksad sõiduki registreerimisel (ja vastavalt ministeeriumi juhistele ei tohi seda nimetada mitte maksuks, vaid tasuks!), teiseks maksad sõiduki aastamaksu, kolmandaks maksad kütuseaktsiisi, aga teede korrashoid ning turvalisemate rajamine jäävad jätkuvalt vastuseta võrrandiks. Kaubikute maksustamine ja selle mõju edasikandumine (väike)ettevõtlusele väärivad veel eraldi analüüsi.

Juhul kui rahandusminister kinnitaks parlamendi kõnetoolist, et kasvõi pool automaksuga kokku korjatavatest eurodest kasutatakse teedele ning alustatakse autovahetuse toetusprogrammiga, võiks ehk isegi juba asuda seda maksumõtet kaitsma. Seni aga, kuni see vara maksustamise programm on ühetaoline monstrum, mis kaotab sajad miljonid teadmata kuhu, peab sellele vastu võitlema.