A1000 juht: kui nutikassas ise oma tooteid skanneerin, oleks õiglane allahindlust saada
(121)Kui inimene teeb kogu kassapidaja töö ära, siis peaks talle selle eest maksma ka nii-öelda töötasu ehk pakkuma näiteks paar protsenti allahindlust.
Iseteeninduskassad on progressi märk, aga teinekord tahaks tegelikult päris inimesega suhelda – et toidupoes, kinos või restoranis teenindaja naerataks või kõneroboti asemel tõstab toru ja saab minust ka aru inimene. Kaupmehed asendavad inimesi järjest enam masinatega ega vaevu kliendilt küsima, kumba ta tegelikult eelistaks. Kui ettevõtja laseb teenindaja lahti ja säästab raha, siis mida mina kliendina vastu saan?
Iseteeninduskassadel ja -robotitel on kindlasti omad plussid ja eesmärk, aga viimasel ajal on selle kõigega vint üle keeratud. Teenindus kannatab ja inimestelt tegelikult ju ei küsita, mida nad soovivad. Mõned näited:
Sõbra lapsed jäidki Tallinna kino ukse taha, sest piletit sai ainult terminalist ja kaardimaksega, mille peale teenindaja vaid õlgu kehitas.
Tuntud pitsa-pasta restoraniketis on teenindajad asendatud iseteenindusega, mille tulemusena on tellimustega pidev segadus. Keegi võtab kellegi teise joogi ära jne.