Keeruka maastiku tõttu otsustati rajada seal tunnel, millel kokku tuli pikkust 15 343 meetrit ja see on kõige pikem tunnel Venemaal, Severomuižki tunnel. Praegusel ajal on Venemaa kaubavahetus Hiinaga nii tihe, et raudtee on ülekoormatud ja just BAM oli kaubarongide jaoks peamiseks raudteeks, samas kui reisirongid liikusid mööda Trans-Siberi raudteed.

Praeguses olukorras on BAM Venemaa jaoks strateegilise tähtsusega objekt ning seetõttu oli eilne teade plahvatusest tunnelis eriti valus löök. Üritasin eilse päeva jooksul leida täiendavat infot, aga koha pealt täiendavat infot ei ole tulnud ja seetõttu ei ole teada, kui tõsiseks see plahvatus kujunes. Rongi koosseisus oli neli vagunit lennukikütusega, rohkem kui 40 vagunit bensiiniga (mõned räägivad ka diislist) ja kuus vagunit rauamaaki.

Venemaa ametlik versioon räägib müstilisest elektrilisest lühiühendusest, mistõttu üks vagun kütusega plahvatas ja neli said kannatada. Ukraina poolelt tuli infot, et tegelikult panid hoopis nemad neli lõhkekeha vagunitele.