Zaporižžja okupeeritud territooriumi juht Jevgeni Balitski teatas teleesinemises, et okupatsioonivõim on asunud seal piirkonnas inimestelt lihtsalt vara käest ära võtma.
Viimaste päevade kõige kõnekam uudist tuli seekord hoopis Burjaatiast. Nõukogude ajal seoti propagandavankri ette suur infrastruktuuriobjekt – BAM ehk siis Baikali-Amuuri magistraal. Juba oli olemas Trans-Siberi raudtee, mis möödub Baikali järvest lõuna poolt, aga nüüd hakati ehitama uut raudteed, mis läks järvest mööda põhja poolt.
Keeruka maastiku tõttu otsustati rajada seal tunnel, millel kokku tuli pikkust 15 343 meetrit ja see on kõige pikem tunnel Venemaal, Severomuižki tunnel. Praegusel ajal on Venemaa kaubavahetus Hiinaga nii tihe, et raudtee on ülekoormatud ja just BAM oli kaubarongide jaoks peamiseks raudteeks, samas kui reisirongid liikusid mööda Trans-Siberi raudteed.
Praeguses olukorras on BAM Venemaa jaoks strateegilise tähtsusega objekt ning seetõttu oli eilne teade plahvatusest tunnelis eriti valus löök. Üritasin eilse päeva jooksul leida täiendavat infot, aga koha pealt täiendavat infot ei ole tulnud ja seetõttu ei ole teada, kui tõsiseks see plahvatus kujunes. Rongi koosseisus oli neli vagunit lennukikütusega, rohkem kui 40 vagunit bensiiniga (mõned räägivad ka diislist) ja kuus vagunit rauamaaki.