„Tegu on tugeva ja lojaalse lugejaskonnaga kaubamärgiga, mis aastate jooksul on tõestanud end sõltumatu ja usaldusväärse ajakirjanduse tootjana. EPL-i kaubamärgi all hakkavad ilmuma Delfi portaalis arvamusrubriik, kultuuriteemad ja nädalalõpuväljaanne LP, mis moodustasid juba täna ligikaudu kaks kolmandikku EPL-i sisust. Kõik senise EPL-i uudislikud teemad nagu Eesti ja välisuudised, Ärileht ja sport ilmuvad Delfi vastavates rubriikides,“ selgitas Soonvald. Muudatus ei puuduta teisi Delfi Meedia väljaandeid.

Eesti Päevalehte kirjastava Delfi Meedia juhatuse esimees Argo Virkebau selgitas, et tegu on ennekõike tulevikku vaatava sammuga, mille peamiseks põhjuseks on lugejate harjumuste ja eelistuste muutus.

„Kui viimasel 20 aastal on suur osa Eesti ajakirjandusmaastiku muudatustest ühel või teisel viisil olnud sundkäigud parema majandusmudeli leidmiseks, siis tänane muudatus eristub: Delfi Meedia on majanduslikult jätkusuutlikum kui kunagi varem. Tegutseme kasumlikult, reklaami müük on tugev ja detsembris ületas meie digitellimuste number 100 000 piiri. Kunagi varem pole kodumaine ja eestikeelne ajakirjandus olnud tugevam,“ selgitas Virkebau.

Ta lisas, et paberajakirjanduse tellijate numbrid on Eestis igal aastal 5–10 protsenti vähenenud, kuid muud väljaandmisega seotud kulud, eeskätt trükkimise, tooraine ja kojukandega seotud kulud, samavõrra suurenenud. „Samal ajal on digitaalse meedia populaarsus ja usaldusväärsus kasvanud, pakkudes lugejatele kiiremat, mugavamat ja mitmekesisemat infot. Selles olukorras on mõistlik ja loogiline ajaga kaasas käia ja muudatus ära teha. Teiste Delfi Meedia printtoodete sulgemist 2024. aastal kavas ei ole,“ lausus Virkebau.

Urmo Soonvald lisas, et muutuse mõju Delfi Meedia toimetuste töökorraldusele on pigem väike, kuna Eesti Päevaleht ja uudisteportaal Delfi töötavad juba alates 2012. aastast ühendatud toimetusena. Muutuse tulemusena väheneb siiski mõnevõrra nende Delfi Meedia töötajate arv, kes tegelesid igapäevase trükiväljaande koostamisega. Seetõttu koondatakse kaheksa inimest, neist viis töötas tehnilisemat laadi ülesannetega ja kolm ajakirjanikuna.

Delfi Meedia tellimiskeskus võtab kõigi tänaste Eesti Päevalehe paberväljaande tellijatega ühendust kas telefoni või e-kirja teel, et leppida kokku edaspidise osas. „Täpsemat infot ja juhiseid edaspidiste valikute kohta jagame ka Eesti Päevalehe paberlehe ja digitaalsete kanalite kaudu. Pakume kõigile võimalust jääda Eesti Päevalehe nädalalõpu trükiväljaande tellijaks ning saada lugemisõigus Delfi ja Eesti Päevalehe digisisule. Pakume ka võimalust muuta oma Eesti Päevalehe tellimus mõne Delfi Meedia muu väljaande tellimuseks, näiteks Eesti Ekspress või Maaleht. Tellijatele, kes ei soovi oma tellimust viia üle digitaalse toote või mõne muu väljaande tellimuseks, tagastatakse tellimuse ettemaks,“ kinnitas Argo Virkebau.

Delfi Meedia ja Eesti Päevaleht paluvad vabandust lugejatelt, kellele see muudatus toob kaasa ebamugavusi, ning lubavad teha omalt poolt pingutusi, et kõik ümberkorraldused toimuksid lugejate jaoks võimalikult sujuvalt!