Anu laialdased teadmised ja siiras armastus kunsti vastu võimaldasid tal kureerida väga erineva sisuga näitusi, mille teemad varieerusid baltisaksa portreekunstist või vene portselanist kuni Eesti suurima kollektsionääri Alfred Rõude elu ja kunstikoguni. Kõige olulisemad olid muidugi graafikakoguga seotud teemad ja näitused – Piranesi („Unistuste arheoloogia“, 2002), saksa ekspressionism Lutheri kogust ( „Pinge“, 2010), itaalia 16.-18. sajandi graafika („Lux aeterna. Itaalia kunst Johannes Mikkeli kogust“, 2014), Vene graafika ja raamatuillustratsioonid („Uuritsa, pintsli ja pliiatsiga. Vene 19.–20. sajandi graafika Eesti muuseumides“, 2016). Ta viimaseks näituseks jäi suurepärane väljapanek „Karikatuuri isa. Daumier’ looming R. Paul Firnhaberi kogust“. Anu Allikvee selle näitusega seotud loenguid peavad tema auks ja mälestuseks teised kolleegid, et tema alustatud töö ellu viia.

Allikvee suureks panuseks EKM välisgraafika kogu teadusliku uurimisse oli 2012. aastal ilmunud Madalmaade kunsti kataloogi graafika osa.

Anu Allikvee silmapaistev töökus, kohusetunne ja täpsus tegid temast ka suurepärase kaaskuraatori, kes lisas inimlikku huumorit ja teataval määral elulähedust näituse tekstidesse ning koostas ja korrastas andmeid, nimestikke ja muid täpsust ja rahulikku pedantsust nõudvaid materjale. Temaga koostöös tegid näitusi Anne Untera, Aleksandra Murre, Kerttu Männiste, Greta Koppel ja Maria Väinsar, kuid eriti viljakaks kujunes koostöö Tiina-Mall Kreemiga, kellega koos tegi Anu kuus näitust. Tema panus on olnud väga oluline ligi kolmandikus Kadrioru kunstimuuseumi ja Mikkeli muuseumi näitustes.

Anu oli suurepärane kolleeg ja Eesti Kunstimuuseumi ustav ja pühendunud töötaja, keda jääme igatsema ja kelle töö viljad raamatute, artiklite ja loengute salvestuste näol on saanud osaks Eesti kunstiajaloo uurimusest.

Kolleegid Eesti Kunstimuuseumist

Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühing

Baltisaksa Kultuuri Selts

Jaga
Kommentaarid