Mart Võrklaev: automaksul on positiivne mõju keskkonnale
(323)PÄEVA FOOKUS | Ootused riigile ületavad Euroopa keskmist, nõudes avalikke teenuseid mahus, mis on tavapärane kõrge maksukoormusega põhjamaadele.
Mootorsõidukimaks mõjutab suurt osa ühiskonnast ja vaja oli leida lahendused, mis toetaks nii keskkonnaeesmärke kui ka tooks riigieelarvesse raha juurde ning oleks igati jõukohased Eesti inimestele ja ettevõtetele. Seega sai maksu disainides kirja rida põhimõtteid, eesmärgiga leida optimaalne, kõiki huvisid tasakaalustav maksumudel.
Olen kuulnud kriitikat, et kuna maksul on mitu eesmärki, siis keskkonnaeesmärke me sellega ei täida ja pole ka aru saada, miks seda maksu üldse tehakse.
Esiteks, mootorsõidukimaks keskkonnamaksuna üksinda kõiki probleeme ei lahendagi, vaid on üks mitmest meetmest kliimaeesmärkide täitmisele kaasaaitamiseks. Küll aga võib oodata, et mootorsõidukimaksu kehtestamise mõjul hakkab sõidukite arvu suurenemise tempo vähenema ja kokkuvõttes on Eesti teedel sõitmas 1–3% võrra vähem autosid võrreldes sellega, kui me mitte midagi ei teeks.