Brigitta Õunmaa: alkoholitööstus tahab endale ise reegleid kirjutada
(32)2022. aastal võttis alkohol meie seast 845 inimest. Kas saame usaldada alkoholitootjate tunnetust eneseregulatsioonis, mille õhinapõhisel reguleerimisel on ohus inimeste heaolu, tervis ja elu?
ajandus- ja kommunikatsiooniministeerium saatis avalikule arutelule reklaamiseaduse väljatöötamiskavatsuse, milles kaalutakse alkoholi reklaaminõuete leevendamist. Koostöös Turundajate Liiduga on ühe võimalusena välja toodud eneseregulatsiooni kontseptsioon.
Eneseregulatsioon tähendaks, et kaotatakse valdav osa praeguse reklaamiseaduse nõuetest ning uute piirangute loomine ja järelevalve antakse üle suuresti turuosalistest koosnevale sihtasutusele. Uued reklaami nõuded põhineks Rahvusvahelise Kaubanduskoja reklaami- ja turunduskommunikatsiooni koodeksile.
See võib tunduda ju ülla mõttena, kus turg pakub omalt poolt järelevalveks lisajõudu. Eneseregulatsiooni reeglid kehtiksid aga vaid nendele, kes on end vabatahtlikult koodeksile allutanud ja teistele kehtiks üldsõnaline nappide nõuetega seadus. Saite õigesti aru – põhjalikumad reeglid kehtiksid vaid neile, kes seda ise soovivad.