Santa Zukkeri värviküllased ning kontrastsed teosed mängivad abstraktsuse ning figuratiivsuse ühisosaga. Näitus annab edasi kunstniku siseelu ning loomisprotsessi, mis kannavad ühele heale mängule omaseid emotsioone – hasarti ja naudingut, aga ka rituaalsust. Zukker alustas oma loometeekonda müstiliste maastikumaalidega, kuid on viimaste aastatega liikunud rohkem abstraktsuse poole, katsetades jätkuvalt ka eriskummaliste vormide ja värvide sümbioosiga. Noore kunstniku jaoks on oluline pidev liikumine, piiridest välja mõtlemine ning uute teemade käsitlemine, sest edasiviiva dünaamikata kaoks ka motivatsioon tegutseda. „Mängu“ lõuenditel võistlevadki omavahel, kohati jõuliselt, samas siiski kergelt ja sõbralikult, nii värvid ja vormid, realism ja maagia.

Santa Zukker (sünd 1991) on lõpetanud Tallinna Ülikooli kultuuriteaduse bakalaureuseõppe ning täiendab end Eesti Kunstiakadeemias museoloogia erialal magistriõppes. Tema uurimisteemad on seotud laste ja noorte käitumisega kunstis ja kultuuris. Zukkeri ampluaa ulatub realistlikust ja klassikalisest maastikumaalist abstraktsete teosteni, mis mängivad nii värvide, stiili kui materjalidega. Kunstniku maale on eksponeeritud erinevates galeriides nagu Haus, Kunstiruum, Staapli3 galerii, Õpetajate Maja, Metropoli galerii, Pärnu Uue Kunsti Muuseum, Eduard Vilde Muuseum / Kastellaanimaja, Kadrioru galerii, Õiguskantsleri Kantselei, ja mujal.

Arhitektuurifotograaf Martin Siplase neljas isikunäitus „Fassaadid“ nihutab klassikalise arhitektuurifoto piire, lisades erinevate ajastute fassaadi piltidele juurde humoorikas võtmes koloriidikihte. Siplane kasutab näitusel värvikoode, mis ühelt poolt annavad eri eas hoonetele mängulisust, kuid võimaldavad vaatajal ka lihtsal viisil arhitektuuriajaloos edasi-tagasi rännata.

Siplane on klassikalise arhitektuurifoto meisterlik „rikkuja“, rikastaja ning piiride painutaja. Ta oskab leida linnaruumist ootamatuid kihte ning koorida neid skeletini lahti või siis hoopis katta omakorda uute tähendustega. Näiteks võivad tellingud ja pooleliolevad ehitised näida tema fotodelt sama iseloomukad, viimistletud ja valmis kui sisseelatud hooned. Siplast huvitavad vormide mustrid, struktuurid, ehitise ning ümbruse vahel tekkivad ootamatud konstruktsioonid ja ka kontseptsioonid.

Kui tavaliselt lähevad trükistesse käiku arhitektuurifotod diagonaalse nurga alt pildistatuna, on sellel näitusel sahtlist välja toodud ehitiste otsevaated – paraad- ehk passipildid. Originaalfotod pärinevad Siplase enda kogust ja on jäädvustatud ümber Eesti reisidelt aastatel 2012–2024.

Martin Siplase (sünd 1985) debüütnäitus, Tallinna ehituspärandit optimistlikus meeleolus dekonstrueerinud „Abstract City“ toimus 2022. aasta kevadel Tallinnas fotogaleriis Positiiv. Teine näitus kaasaegse arhitektuuri poolikust ilust ja neid ümbritsevate tellingute ajutisest monumentaalsusest nimega „Talling“ oli üleval Eesti Arhitektuurimuuseumis 2022. aasta talvel. Näitus „Architexture“ kolis üle lahe, jätkates debüütnäituse pildikeelt, ning oli oli eksponeeritud 2023 sügisel Helsingi kunstigaleriis Galleria 68.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena