Tanel Talve: kvaliteetse ühistranspordi eest on inimesed valmis maksma! Oluline on, et süsteem oleks loogiline ja lihtne
(278)PÄEVA FOOKUS | Paratamatus, et eriti maapiirkondades peab perel olema vähemalt kaks autot, saaks mugavast ühistransporditeenusest suurt leevendust.
Kui tahta kiiresti kokku hoida, tasub vaadata, kellele ja missugused teenused meil täna juba olemas on ja kuidas seda osutatakse. Lihtsustatult öeldes on meil täna igale sihtrühmale oma eraldi autopark ning juhid.
Õpilastransport, sotsiaaltransport, maakonnaliinid, vähesed säilinud kommertsliinid, nõudluspõhine transport – mis oleks, kui õige prooviks võimalikult paljud reisijad ühte sõidukisse panna, mitte pooltühjalt sõitvaid busse käitada? Kindlasti annaks siin saavutada kulude kokkuhoiu kõrval ka teenuse parema kättesaadavuse. Selline raiskamine ei tohiks olla põhjendatud vaid sellega, et tänased seadused seda nõuavad.