Väljendame muret olukorra pärast, kus paljudes Eesti koolides puuduvad reeglid isiklike nutiseadmete kasutamiseks või ei suudeta olemasolevaid reegleid jõustada. Üha kasvav hulk teadusuuringuid näitab seoseid nutiseadmete piiramatu kasutamise ning laste vaimse ja füüsilise tervise halvenemise, õpiraskuste ning sotsiaalsete probleemide, sealhulgas küberkiusamise, vahel. Olukorra tõsidust rõhutab ka UNESCO mullune üleskutse [28] loobuda ülemaailmselt koolides isiklike nutiseadmete kasutamisest.

Saada meile kogemuslugu seoses oma lapse nutisõltvusega

Kui olete rinda pistnud oma lapse nutisõltuvusega või oskate jagada soovitusi mure lahendamiseks, siis saatke oma lugu arvamustoimetuse meilile (arvamus@epl.ee). Oleme valmis lugusid avaldama ka anonüümselt.

Peame oluliseks õppetöö käigus laste digipädevuste arendamist. Samas soovime juhtida tähelepanu asjaolule, et vaatamata koolide pingutustele jäävad paljud lapsed koolivahetundides digitaalselt hooletusse.

Haridusministeerium on seni antud valdkonna täpsemalt reguleerimata jätmist põhjendanud koolide autonoomiaga [13]. Kuigi paljudes õppetööd puudutavates küsimustes on koolide autonoomia oluline, kutsume teid üles seoses õpilaste probleemse nutiseadmekasutusega tõsiselt kaaluma üleriigilisi meetmeid.