Lauri Laats: Saksamaa ja Hiina on majanduslikult nii tihedalt seotud, et igasugune tõrge mõjutab Saksamaad märkimisväärselt
(45)Oktoobri esimesel nädalal kiideti Euroopas heaks täiendav tollimaks Hiinast pärit sõidukitele, selle otsuse poolt hääletas koos üheksa teise liikmesriigiga ka Eesti. Otsus polnud aga sugugi üksmeelne, sest 12 riiki jäi erapooletuks ning viis olid vastu. Üllatuslikult leiame vastuhääletanute seast Saksamaa, kes võitles aktiivselt maksu vastu ning juhtis tähelepanu kaubandussõja puhkemise ohule. Kas tollimaks Hiina elektrisõidukitele lükkab Saksamaa ja kogu euroala majanduse kriisi?
Esmapilgul tundub arusaamatu, miks Saksamaa Euroopa suurima autotootjana – 2023. aastal toodeti 4,1 miljonit mootorsõidukit – asus sedavõrd jõuliselt Hiina majanduslike huvide eest seisma, sest igasugused tariifid liiduväliste riikide autotoodangule peaksid ju enam kasu tooma just sakslastele. Tegelikult on aga Saksamaa ja Hiina omavahel majanduslikult sedavõrd tihedalt seotud, et igasugune tõrge kaubanduses mõjutab euroliidu suurima majandusega riiki oluliselt.