KULTUURIBIIT | Etenduskunstnike Lauri Lesta, Lisette-Marie Viilupi ja Andrus Aaslaidi playlist
Tänase kultuuribiidi panid kokku kunstnikud Lauri Lest, Lisette-Marie Viilup ja Andrus Aaslaid, et anda hoogu välklavastuste sarja SAAL3 kolmandale esitlusele, mis toimub täna, 14. detsembril kell 18.00 Kanuti Gildi SAALis.
Kolmanda SAAL3-e kureerib etenduskunstnik Maike Lond, kelle lähteküsimuseks on: „Millest kõneleb Saal?“. Üles astuvad Lauri Lest, Lisette-Marie Viilup ja Andrus Aaslaid.
Lauri Lest on muusik ning heli- ja performance’i-kunstnik. Tema kui kunstniku peamisteks töövahenditeks on leidesemed, vibratsioonikõlarid ning heli- ja videotöötlustarkvara. Lauri loomingut iseloomustab melanhoolsus, seisundilisus ja eksperimentaalsus, tihtipeale ka huumor.
Lisette-Marie Viilup on tantsija ja (etendus)kunstnik, kes suhestub maailmaga eelkõige oma keha kaudu, kuid tunneb vahel vajadust see unustada. Teda võib kohata liikumas, jälgimas ja mõtlemas, huvitudes peamiselt heli füüsilisusest, kehamateeriast ning liikudes tantsupõrandal läbi sürreaalsete seisundite.
Andrus „Laid“ Aaslaid on elektroonik, insener, visionäär ja programmeerija. 2008 aastast on ta MIMprojekti liige, MIMstuudio (2015–19) heliinsener ja „soundwall“ looja, samuti elektron.art üks asutajatest .Andrus Aaslaid peab aastast 2019 eksperimentaalsele muusikale pühendatud paika Cabaret Voltá.
Oma muusikavaliku kohta ütleb kolmik nii (kuulata saab ka siit)
Lauri Lest
Apparatus Apparata „Sõnadest Sõrmus“ („Miss Apparata“, 2024)
Apparatus Apparata on väga huvitav nähtus! Soovitan mõnele nende kontserdile minna. Põnevad elektroonika rütmid ja meloodiad, must huumor ning luule segatud teatrilike elementidega. Ja nüüd on nende looming ka albumi kujul kuulatav.
Greg Haines „The Whole“ („Where We Were“, 2013)
Mulle meeldib taoline abstraktne elektrooniline muusika seetõttu, et see „kõneleb“ keeles, kuhu sõnad ei ulatu, ning sillutab tee sõnadest puutumata maailmadesse. Üks parimaid elektroonilise muusika albumeid minu arust!
(allolevalt YouTube'i lingilt saab järjest kuulata kogu muusikavalikut)
Arca „Alive“ („Mutant“, 2015)
Selline tunne, et keegi on suure hunniku igasugust sodi, pahna, klaasikilde ja muud kola kokku kühveldanud, erinevad emotsioonid sisse visanud ja siis need emotsioonid on selle pahnaga segunedes väga omapärase, põneva ja kireva kuju võtnud ning nii sündiski see album.
Tomáš Dvořák „The Bottom“ („Machinarium Soundtrack“, 2012)
Robotite folkmuusika tulevikust...
Lisette-Marie Viilup
O. Jeremija
Pime Serbia munk. Vahel satun huvitavatesse ruumidesse, kus rahu mass valgub maha, paar aastat tagasi Viljandis oli üks nendest hetkedest.
Muslimgauze - Mullah said
Taasavastasin selle aasta alguses Muslimgauze, kui antud lugu sai läbi jagatud hetke uue tähenduse. Mullah Said 1998. a samanimeliselt albumilt.
Fallen Angels - Soundtrack, the Killer’s death
Magus.
The Cold Song (Superpoze Remix)
Meenutab talvel Berliini tänavatel tundide viisi kõndimist - somaatiline, lõpuks hakkab külm.
Andrus „Laid“ Aaslaid
Ajalugu käib ringiratast ja kõige muu hulgas luubib ka muusika mingite 25 aastase tsükliga. Mul on elus hullult vedanud et mul on tütar kes on DJ ja kellega me saame jagada muusikat ja kunsti omavahel. Mingi aeg tagasi kaevas ta läbi mu vana läpaka millega ma ise aastaid mängimas olen käinud ja leidis sealt asju. Siin on kolm lugu mille olemasolu ma ise juba ära olin unustanud ja mis ma taasavastasin kui ma Mia-Stella mälupulka laenasin
Millenia Nova - So Beautiful
Lone - How Can You Tell
Biosphere - Decryption