Martin Laine: ma ei nõustu kuidagi, et EKA otsuse näol oleks tegu eelkõige just juutide vastu suunatud kollektiivse karistamisega
See samm on suunatud protestiks Iisraeli võimuesindajate vastu, kelle vastu on protesteerinud ka need juudid, kes istuvad Iisraeli paremäärmusliku valitsuse võimuloleku ajal oma mõtetega opositsioonis. Selle sildiga kergekäeliselt ringi käies pigem devalveeritakse reaalseid juudivihkajaid või holokausti eitajaid ning reaalset vaenukõne.
Iga Iisraeli-kriitilise sammu juures pilduda väljendeid nagu „juudivihkajad“, „antisemiidid“ või „judenfrei“ on vähemalt sama radikaalne käitumine kui EKA samm Iisraeli ülikoolidega mitte koostööd teha. Jagan kriitikat EKA suunal, kuid sellise otsuseni on ju võimalik jõuda juute vihkamata.
Ma ei näe, et Iisrael oleks võrreldav Venemaaga, sest Iisrael on demokraatlik riik, kus arvamuste mitmekesisus endiselt kehtib.
Näiteks on Iisraeli vanim päevaleht Haaretz nimetanud oma juhtkirjas Iisraeli valitsuse tegevust Gazas etniliseks puhastuseks. Seetõttu ei tundu mulle mingisugused Iisraeli-suunalised boikotid õiged, sest sellised sammud karistavad kõiksugu arvamusi sealses ühiskonnas kollektiivselt ja seega õigustamatult.
Kuid käima läinud hüsteeriast jääb vägisi mulje, nagu siin juhtumis mainitud moraalsed kaalutlused üldse puuduksid. Veelgi enam, arvukad hääled ühiskonnas üritavad jätta mulje, justkui samm on tingitud „antisemitismist“ ning meedias kasutatakse kõlavaid väljendeid nagu „EKA on nüüd judenfrei“, justkui oleks võimalik jõuda sellise otsuseni vaid juute vihates.
Mu arust on see vaid odav demagoogia, mil pole kõnealuse probleemistikuga mitte mingit pistmist.