Omasaated on küll televaatajatele armsad, kuid paraku tõestavad pidevalt teleturgu jälgiva BMF Gallup Media andmed, et enamik Eesti omasaateid pole kuigi vaadatavad. Oktoobris oli näiteks TV 1 omasaadetest vaada-tavuse esikümnes sisse ostetud seebikate ja filmide seas ainult uudised (67 000 vaatajat). "Ülipopulaarne" lauluvõistlus "Uus viis" kogus näiteks veebruaris, kui eestlased pühendasid telerivaatamisele tänavu kõige rohkem aega, kõigest 48 000 vaatajat.

Aga ka Kanal 2 ja TV 3 esikümnes oli oktoobris mängu- ja sarifilmide seas vaid üks omasaade – "Kriminaalkroonika" ja "Politseinädal". Ainult roimad ja röövimised toovad neis kanaleis teleri ette 170–180 tuhat vaatajat, ülejäänud menukamad saated küünivad vaevu 100 000 piirile.

Sõna "ülipopulaarne" saab omasaadete puhul puhta südametunnistusega kasutada ainult ETV. Näiteks "Aktuaalne kaamera" kogus novembris argipäeviti 260 000, Indrek Treufeldti "Brauser" 226 000 vaatajat.

Neist numbritest koorub vana lugu, mida TV 1 ja ETV säästupoliitika tõttu uuel viisil esitatakse. Ükski telekanal, enam isegi mitte ETV, ei tule ots otsaga kokku. Eriti kulukad on aga omasaated, sest nende tootmisel maksab üks saatetund ümmarguselt neli korda rohkem kui Ameerikast ostetud seebisarjal. Kuna omasaadete vaadatavus on väike, õnnestub sinna vähem reklaami müüa kui seriaalide juurde.

Nii otsustasid TV 1 omanikud kümnete miljonite kroonide suuruse kahjumi vähendamiseks jätta alles ainult uudistesaated, mida ringhäälinguseadus kohustab niikuinii näitama. Samast põhimõttest lähtub säästupoliitikale sunnitud ETV juhatus. Seevastu Kanal 2 Norra omanikud lubavad ettevõttel turuosa suurendamiseks kahjumisse minna. Nii võib Kanal 2 küll mõned omasaated vähese vaadatavuse tõttu kavast maha võtta, kuid asendab need uutega.

Päris üle parda visata ei saa omasaateid ükski kanal, sest seadus kohustab neid näitama vähemalt 25% ulatuses programmi mahust. Aga nende osakaalu vähenemine telepildis teeb meele mõruks. Mingi seebisari ei korva saateid, mis on tehtud eesti keeles päris oma publikule.

Ometi hakkab omasaateid järjest kaduma, sest omanikud ei taha või ei jaksa neid enam kinni maksta. Ja omanikud on hädas niikaua, kuni teleturul tegutseb neli kanalit, sest väike reklaamiturg ei suuda neid toita.