Mullu sai Ford oma Focusega tootjate arvestuses Peugeot’ järel teise koha, tänavu tullakse välja väliselt sarnase, kuid täiustuste tulemusel väidetavalt kergema ja kiirema autoga.

Tunduvalt tõhusam olevat uue Focuse mootor, välja on vahetatud elektroonikasüsteem.

Asjatundjad peavad soosikuteks eksmaailmameistreid Colin McRaed (kaassõitja Nicky Grist) ja Carlos Sainzi (Luis Moya). Fordi kodulehekülje internetiküsitluses lööb Markko Märtin (Michael Park) aga mõlemat. Koguni 42 protsenti enam kui 3000 vastanust pakub Fordi suurimaks punktitoojaks Monte Carlos Märtinit.

Märtin mullust ei meenuta. Märtin katkestas mullu Subaru eest sõites enne, kui jõudis esimese kiiruskatse starti. ”Mul pole eelmisest aastast õigeid mälestusi ja need mis on, eelistan unustada,” lausus Märtin.

“Ootan võistlust, et näha, mida ralli endast tegelikult kujutab. Loodan, et enesetunne läheb paremaks, kui katsed algavad. Püüan võimalikult palju õppida. Loen eduks, kui jõuan oma esimesel rallil Fordiga fini‰isse. Tahan alati meeskonda aidata, kuid olematud kogemused siin pakuvad selleks vähe võimalusi.”

Monte Carlo ralli muudavad etteaimamatuks kiirelt vahelduvad ilmaolud. Ühe kiiruskatse ajal võib märg asfalt vahelduda musta jääga ja paksu lumekattega teelõikudega. Loomulikult muutub sellistes tingimustes eriti oluliseks õnnestunud rehvivalik. Monte Carlos lubatakse kaks tundi enne kiiruskatse algust rajale nn jääluurajad, kellelt saadud info põhjal rehvivalik tehakse.

”Sõltume sellest infost sajaprotsendiliselt, seetõttu teevad luuret tõelised eksperdid,” selgitas Fordi koduleheküljel 39-aastane Sainz, kes on Monte Carlo ralli võitnud 1991., 1995. ja 1998. aastal ning oli mullu teine.

”Katsed iseenesest pole rasked, kuid muutlik ilm muudavad ralli loteriiks,” arvas McRae, kes katkestas mullu Monte Carlos liidrikohalt viimasel kiiruskatsel.

Peugeot on ühtlane ja tugev. Peugeot’d peetakse kõige ühtlasemalt tugevakoosseisulisemaks tiimiks, kus eksmaailmameister Marcus Grönholm ja tiitlikaitsja Richard Burns sõidavad kõik 14 MM–rallit, Harri Rovanperä ja Gilles Panizzi aga jagavad kolmandat autot.

Samas kardetakse, et tiimis võib sisepingeid tekitada Burnsi ja Grönholmi vastasseis. Subarult üle meelitatud Burnsi palk olevat 3 miljonit naela, Grönholmi teenistus aga tunduvalt väiksem. Seetõttu arvatakse, et soomlane püüab esimesel võimalusel inglasele koha kätte näidata.

Subaru palkas Burnsi asemele neljakordse maailmameistri, mulluse Monte Carlo ralli võitja Tommi Mäkineni. Soomlase peamiseks eesmärgiks peetakse soovi tõestada, et ta võib meistriks tulla ka muu auto kui Mitsubishi roolis. Tiimis jätkab norralane Petter Solberg.

Mitsubishist lahkus lisaks Mäkinenile ka Freddy Loix. Tiimi uued sõitjad on Francois Delecour ja Alistair McRae. Nooremat McRaed Alistairi peetakse isegi Colinist paremaks ja kiiremaks sõitjaks, kes mõtleb rohkem ja oskab tiimi huvides kindlalt punktidele sõita.

Citroen (Thomas Rådström ja Sebastian Loeb), ·koda (Kenneth Eriksson ja Toni Gardemeister) ning Hyundai (Armin Schwarz ja Loix) võivad üllatada üksikutel rallidel.