360 kilomeetrit tunnis

Kõrgelt alustab Baumgartner siiski. Plaan näeb ette lennuki veidi enam kui üheksa kilomeetri kõrgusele Doveri kohale tõusmise, väljahüppamise, 35-kilomeetrise liuglemise läbi õhu kiirusega ligi 360 kilomeetrit tunnis ning maandumise kõigest seitse kuni kümme minutit hiljem juba La Manche’i väina teisel kaldal Calais’ lähedal.

“1909. aastal ületas Louis Bleriot Inglise kanali esimest korda lennukiga. Nüüd, enam kui 90 aastat hiljem tahan ma näidata inimestele, et lennukit pole enam vaja. Ma olen ise lennuk. Ma ei kasuta aga mingit mootorit, üksnes vaid täiuslikku aerodünaamikat ja oma oskusi,” rääkis ta ajalehele Telegraph.

Täielikult ilma abivahenditeta ei toimu lend aga seetõttu, et parema aerodünaamilisuse saavutamiseks on Baumgartneril seljas spetsiaalne kostüüm, millele on kinnitatud 1,8-meetrine süsinikkiust tiib. Lisaks on tal kaasas ka hapnikuballoon lennu alguseks, sest nii kõrgel on õhku vähe. Spetsriietus on abiks ka külma vastu, sest stardikõrgusel on ligikaudu 55 külmakraadi.

Sõit Porsche katusel

Enneolematu lennu jaoks on 34-aastane Baumgartner end mitut moodi treeninud. Näiteks lasi ta end siduda tippkiirusel kihutava Porsche katusele ning on juba aastaid harjutanud liuglaskumisega langevarjuhüppeid. Endine mehaanik ja motokrossi harrastaja ongi varem pälvinud tähelepanu enamasti ebaseaduslike langevarjuhüpetega kõrghoonetelt ja sildadelt mitmel pool maailmas.

Näiteks 1999. aastal hüppas ta alla Rio de Janeiro maailma-kuulsa Kristuse hiigelkuju käe otsast ning lõi ka rekordi maailma kõige kõrgemalt hoonelt ehk Kuala Lumpuri 452-meetrise Petronase kaksiktorni otsast hü-pates.

“Ma tahan, et mind tuntaks Taeva Jumalana,” ütles ta. “Kõi-ge rohkem armastan ma seda hetke enne hüpet, mil sa tead, et kõik võib ebaõnnestuda, kuid sa teed seda siiski.”

Felix Baumgartner