KÜSITLUS: Kas Hansapanga nägu ja profiil muutub, nagu ennustas Soome ajaleht Kauppalehti?
Enn Listra, TTÜ majandusteaduskonna dekaan
Hansapanga nägu ongi juba muutunud, kuigi logo on sama, maja pole üle värvitud ja enamik töötajaidki samad. Kõige olulisem polegi ehk seotud sellega, kuidas Hansapank ettevõttena tegutseb. Olulisem on see, et pank on Eesti inimeste silmis kaotanud üsna palju oma särast ning muutunud meie uhkeimast pangast Eesti suurimaks.
Segane on, mida omaniku esindajad tegelikult kavatsevad. Kuid senisesse piirkonda tegutsema jäädes kaotab pank kindlasti dünaamilisust. Usun, et toimunu mõjul on kindlasti muutnud panga sisekliimat, uuel nõukogul on side siinse turuga üpris nõrguke ja ega turutingimusedki enam iseeneslikku kasvu taga.
Laienemist, kui see plaanis on, võib oodata eelkõige ühes suunas.
Mart Sõrg, Eesti Panga nõukogu esimees
Hansapanga profiil lähiajal kindlasti ei muutu, sest tänaseks välja arendatud teenuste pakett, kontorivõrk ja kliendid jäävad ju samaks. Uus juhtkondki on teatanud seniste põhimõtetega jätkamist. Olukorras, kus teised pangad arenevad, tähendab samaks jäämine ehk paigaltammumine sisuliselt tagasiminekut. Arengut eeldab ka tihe ja tugevnev konkurents Eesti pangandusturul ja eelseisev euro kasutuselevõtt Eestis. Seega ootan, et uus juhtkond püüab edu toonud strateegia jätkamisega paralleelselt kogu aeg midagi uut kavandada. Swedbank ise on juba aastaid deklareerinud oma tegevuse kliendikesksust: et on näoga klientide poole ja pole karta, et nad soovitaksid Hansapangal või et Hansapank ise sooviks poliitikat klientide suhtes oluliselt korrigeerida.
Janek Mäggi, Powerhouse’i kommunikatsioonibüroo juhatuse liige
Hansapank on suur ja stabiilne firma ning ei omanike ega tippjuhi vahetus pööra päris uut lehekülge panga edasises käekäigus. Hansapank jätkab edasi raha ostmist ja müümist (viimast küll rohkem, laenude näol) ning elu läheb edasi. Kasumlikkust üritatakse upitada samas vaimus. Aga igavamaks läheb kindlasti. Eestis tähtsustatakse Hansapanga tippjuhi rolli üle seepärast, et Hansapank on olnud Eesti äri edulugu. Äripäev käsitles Indrek Neivelti lahkumist Hansapangast nagu paavsti surma - vist 8 lehekülge. Neivelt pole lahkunud kuhugi, ta teeb tegusid kindlasti veel ja võib saada ääremaa kardinalist ka Euroopa “paavstiks” - mõne väga mõjuka ameti mõnes Euroopa juhtivas ettevõttes. Neivelt tuleb tagasi varem kui Kristus!
Sten Soosaar, Meditsiinitarkvara arendaja
Lühiajaliselt ei juhtu Hansapanga näoga ilmselt mitte midagi, sest nagu rahvatarkuski ütleb, ei tasu tervet asja parandama hakata. Täielik kontroll võimaldab Swedbankil tsentraliseerida töömahukaid tugifunktsioone sinna, kus on olemas kvalifitseeritud, kuid odavam tööjõud. Ent need muudatused on sisemist laadi ja jäävad laia avalikkuse eest varjatuks.
Keskmises plaanis hakkab Swedbank Hansa tegemistes kindlasti etendama oluliselt aktiivsemat rolli kui seni ja eks seda hakatakse ka agaramalt välja näitama. Siis oleks Swedbankil mõttekas oma tegevused konsolideerida ja võtta kasutusele kogu kontserni kattev kaubamärk, mis aga sõltub sellest, kui kenana on vaja tal ennast
näidata. Millise kaubamärgi alla see konsolideerimine toimuda võiks, näitab ainult aeg.