“Miks Carmen meestele meeldib? Sest ta on totaalne egoist ja naudib seda. Ta julgeb olla, nagu ta on, ja mina saan end tema kaudu laval välja elada.”

Igaühele seda õnne ei anta. Carmen on küll paljude diivade unelmateroll, kuid osutub pahatihti valusaks vokaalseks või psühholoogiliseks komistuskiviks. Prooviperioodil läks Helen teatrisse mõnikord kell kaheksa hommikul, siis oli pea selge ja teksti lihtsam meelde jätta. Kolm tundi üle orkestri laulda ning samal ajal tantsida nõuab maratonijooksja võhma. Selleks tuleb teha trenni.

“Kõige raskem ongi energiat ja füüsist jagada nii, et end esimese vaatusega tühjaks ei mängi. Etenduse pinge tuleb lõpuni välja vedada, siis on ju mõrv ja inimesed peavad seda uskuma.” Usuvad küll, Heleni isal olid etenduse lõpus pisarad silmis.

Sünnitamine muutis häält

Helenil läheb hästi – kriitika soosib ning häält kiidavad isegi teised lauljad. Võib-olla kellelegi selline edu ei meeldi?

“Ma püüan oma asju hästi teha ja soovin kõigile ainult head. Ma ei võta kelleltki midagi ära. Igaühel on omad teed ja oma aeg. Mingit rivaalitsemist ma küll ei taju.” Heleni sõnul on anne jumala kingitus. Ta tahab oma häält arendada, vaadata, kuhu see võib välja viia. Elumuutused, aeg ja psühholoogiline seisund panevad hääle teistmoodi kõlama, traagilised sündmused võivad sootuks kaotada. Heleni sõnul on eriti hea mõjuga laste sünnitamine, sest see teeb lauluhääle tummisemaks ja suuremaks.

Küsimusele, miks peaks inimesed etendust vaatama minema, järgneb pikk mõtlemispaus. Carmenit on lauldud nii palju, seda on teinud nii erinevad inimesed. Helen vaatab tükk aega maha ning ütleb siis südamest: “Ma kutsuks kõiki. Et nad julgeks tulla. Kas või korraks kaasa minna selle tüdrukuga…”

Uus kuninganna sirutab tiibu, ärge maha magage!

Helen Lokuta

•• Vanus: 30

•• Pere: abielus, 3-aastane poeg

•• Haridus: praegu EMA magistrant, õppinud Karlsruhes muusikakõrgkoolis ja ooperikõrgkoolis

•• Rolle: Mercedes (Bizet’ “Carmen”), Flora (Verdi “La Traviata”), Polina (TsŠaikovski “Pada-

emand”), Anna (Tubina “Barbara von Tisenhusen”), vokaalsolist Delibes’i balletis “Coppélia”, Tuhkatriinu (Rossini “Tuhkatriinu”)

•• Osalenud solistina suurvormide ettekandel, andnud soolokontserte Eesti kirikutes, aga ka Saksamaal, Itaalias ja Rootsis.