Juba aasta tagasi autospordiliidus taolise ideega välja tulnud ralliässa soov jäi selle hooaja eel teostamata, sest ettevalmistusperiood – kaks kuud – oli sponsorite leidmiseks lühike.

Kuigi Märtin toetab projekti paljus oma rahakotist, on projekti mastaabid siiski sedavõrd suured, et Märtinist üksi asja rahastamisest ei piisa. Ainuüksi tiimi võistlusautodeks saavate Inglismaal Prodrive’i rallitehases ehitatud uute N-rühma Subaru Impreza WRX-ide hind algab pooleteise miljonist kroonist.

Subarud valis välja Märtin

Endise Subaru tehasetiimi sõitja Märtini isiklike suhete põhjal hangitud Subaruid pole varem eestlastest sõitjate kasutuses olnud. Ainsatena on selliste spetsiaalselt rallisõiduks kohandatud masinatega siin võistelnud jõukamad Vene sportlased.

“Sama kaliibriga auto on Eestis täna vaid Jaan Mölder juunioril, kelle auto ehitati valmis Mitsubishi Ralliartis,” ütles projekti koos Märtiniga vedav autospordiliidu peasekretär Arno Sillat.

Kui mullu mõeldi projekti käivitades ka Möldrile, siis tänaseks on noor rallimees liikunud konkrentidelt nii palju eest, et tema toetamine poleks õigustatud. “Projekti mõte on anda võimalus noortele, kes pole suutnud veel Eestist välja lennata,” ütles Sillat.

Märtini sõnul on tema soov, et Eesti rallil läheks tulevikus paremini. “Noortel on võimalus nii paremini areneda, kui neid kõrvalt aidatakse,” ütles Märtin.

Peasekretär Sillati sõnul tulevad Märtini isiklikud suhted projekti käivitamisel kasuks. Eile kutsuti testidele kuus Eesti andekaimaks peetavat sõitjat – tänavu N-rühmas hästi sõitnud Martin Rauam, kaherattaveoliste klassis meistritiitli pärast heidelnud Rainer Aus ja Ott Tänak, pikka aega rallit sõitnud Kert Uus, aastaid tagasi ka WRC-ga Eestis võistelnud ja hiljem Inglismaal esisillaveoliste klassis läbi lüüa üritanud Andrus Laur ning Priit Ollino.

Ainsana oli sarnane kogemus Lauril, kes mõned aastad tagasi käis Kesk-Euroopas konkureerimas õlitootja OMV loodavasse tiimi, mis hakkas Mitsubishi N-rühma autodega osalema MM-võistlustel.

Talent peab end müüma

Alustuseks sõitsid kandidaadid Vasalemma krossirajal veidi üle kolme kilomeetri pikkusel lõigul isikliku võistlusautoga testi, kus nende käitumist ja sõidutehnikat jälgis kõrvalistuja kohal olnud Märtin. Esialgu ralliäss andekate rallilootuste sõitu detailselt ei kommenteerinud. “Kui küsisin, et ütle vähemalt paar sõna, siis ta lausus vaid, et õhtul räägime,” rääkis N-rühma seltskonnast üks kogenumaid Kert Uus.

Asjaosalised andsid autospordiliidus “pressiintervjuu” ja vastasid Märtini mänedžeri Paul Turneri ingliskeelsetele küsimustele. Vahendajana viibis vestluse juures Märtin, kelle lõplik sõna valikus ilmselt palju otsustab. “Turneri intervjuu mõte oli näha, kuidas noor sõitja ennast võimalikul töövestlusel müüa suudab,” selgitas peasekretär Sillat.

Õhtu lõpetuseks vaatas n-ö žürii läbi kandidaatide kehaliste testide tulemused ja langetab täna pärastlõunaks otsuse. Välja valitakse kaks sõitjat, kellega sõlmitakse aastane leping, millega kindlustatakse nende osalemine uue hooaja kõigil Eesti meistrivõistluste etappidel. “Võimalik, et tulevikus osaleb tiim N-rühma arvestuses mõnel MM-etapil,” lubas Sillat.

Peasekretäri sõnul on oluline, et väljavalitud mees suudab meeskonda ise sponsorraha tuua. Hinnanguliselt on see summa pool miljonit krooni ekipaaži kohta. “Esiteks on see kordi väiksem kui ekipaaži eelarve ja teiseks tagab see, et sõitja on ka ise projektist huvitatud.”

Kindlasti jääb valikust välja Ott Tänak, kes sõlmis juba varem sõitjalepingu Venemaa päritolu Syruse rallimeeskonnaga. “Minu soov oli siia katsetele tulles saada kogemusi,” ütles Tänak.

Kas Märtini viimane lootus – Mitsubishi?

•• MM-sarja üks rikkamaid tehasemeeskondi Mitsubishi venitab juba teist nädalat oma uue hooaja pilootide teatavaks tegemisega.

•• Kuigi Mitsubishi teatas paar nädalat tagasi, et on lähedal lepingu sõlmimisele soomlase Harry Rovanperäga, hoiavad jaapanlased siiani tiimi tagaust lahti. Suurte sihtidega meeskond on varem teatanud, et soovib palgata ühe, kui mitte kaks tipp-pilooti. Põhjus – Mitsubishi tahab olla 2006. aastal meeskondlikus MM-tiitli heitluses konkurentsivõimeline.

•• Itaallane Gigi Galli näitas mitmel korral, et Mitsubishi Lancer WRC on kiire ja võitis kiiruskatseid. Rallimaailmas liikuvate kõlakate kohaselt on Francois Duval lähedal Citroėni eratiimi Kronos minemisele.

•• Eratiimidele renditud Peugeot’ga hakkab uuel hooajal sõitma Anthony Warmbold. Sama teed soovivad väidetavalt minna ka Henning Solberg ja Dani Sola.