Taani meeste aluspesu tootev firma JBS reklaamis oma tooteid plakatitega, millel noored, kenad ja üsna alasti naised poseerivad meeste aluspükstega, kirjutavad Ekstrabladet ja Jyllandsposten.

Reklaam ärritas naisõiguslasi.

Nendele vastukaaluks võttis sõna Taani Seksuaalpoliitika Foorum, mis küsib: miks on naistele alandav, kui neid kujutatakse seksuaalsete olenditena, samas kui neid ei näi alandavat lollide ja koristamishullude koduperenaistena kujutamine?

Võitlus on küll juba veidi hiljaks jäänud, sest tarbijaküsimuste ombudsman andis Taani õpetajate ühingu, haiglaõdede nõukogu, naiste nõukogu ja veel mitmete ühenduste kaebusele õiguse ning reklaamid on ära korjatud.

Sellest hoolimata ajab Seksuaalpoliitika Foorum oma õigust taga. Foorumi esindaja, seksuoloog ja ämmaemand Vivi Hollænder, leiab, et ombudsmani otsuses on kaks peaprobleemi. „Esmalt leiame me, et naised neil reklaamidel ei ole mitte seksobjektid vaid sekssubjektid. Ja pealegi ei ole iseeensest midagi halba ka seksobjektiks olemises. Enamus inimesi kogeb teise inimese soovide objektiks olemist. On moraliseeriv esitada asja nii, nagu oleks seksuaalse erutuse kujutamine iseenesest alandav,” sõnas Hollænder.

„Pealegi ma ei taipa, miks on naise seksuaalse olendina kujutamine alandav, aga kõik on korras, kui naised on loendamatus arvus teistes reklaamides kujutatud kui rumalavõitu ja koristamishulluses koduperenaised, kellel on peas vaid üks mõte, milleks on uusim puhastusvahend,” pahandab seksuoloog.

Hollænder näeb tulevikku tumedates toonides: „Ma näen tagasilangust seksuaalsest vabadusest ja võrdsusest. (…) See on vaene ühiskond, milles ei saa naisi – ja mehi – enam seksuaalsete olenditena näidata.”