Ma­jan­dus­mi­nis­tee­rium püüab en­d väl­ja va­ban­da­da ju­tu­ga, et bürok­raa­tia vä­hen­da­mi­ne 25 prot­sen­di võrra, mil­le täit­mi­se 2012. aas­taks on ena­mik liik­mes­rii­ke eesmär­giks võtnud, ole­vat Ees­ti pu­hul ras­ken­da­tud. Sel­lepä­rast et võrrel­des va­na­de liik­mes­rii­ki­de­ga ole­me sel­les vald­kon­nas ju­ba nii­gi en­ne EL-i as­tu­mist kõvas­ti pin­gu­ta­nud.

Võib-ol­la tões­ti, aga see ei to­hiks ta­kis­ta­da 10-, 15- või 20-prot­sen­di­se eesmär­gi võtmist. Näi­teks toit­lus­tus- ja ma­ju­tu­sa­su­tus­te­le keh­tes­ta­tud nõue­tes pin­gu­ta­sid meie amet­ni­kud sel­gelt üle – miks mui­du ee­lis­ta­vad pal­jud et­tevõtjad nüüd ma­ju­tusä­ri n-ö mus­talt aja­da ja klien­did ei hoo­li­gi sel­lest, sest pea­vad ka mit­tea­met­lik­ku ma­ju­tust tur­va­li­seks. Bürok­raat­li­kes­se veid­rus­tes­se on mõnel­gi pu­hul kal­du­nud and­me­kait­se ins­pekt­sioon, roh­kem bürok­raa­tiat ki­pub im­bu­ma et­tevõte­te mak­sus­ta­mis­se. Soo­vi kõike liig­selt re­gu­lee­ri­da leiab mit­mest vii­ma­sel ajal koos­ta­tud sea­du­seelnõust. Pal­ju­de ko­ha­li­ke oma­va­lit­sus­te­ni po­le sa­mu­ti jõud­nud aru­saam, et as­jaa­ja­mist peaks liht­sa­maks te­ge­ma.

Po­si­tiiv­seid aren­gu­joo­ni on ka. Näi­teks et­tevõtjai­le pal­ju tus­ka te­gev dub­lee­riv and­me­te esi­ta­mi­ne kaob kõigi eel­dus­te jär­gi paa­ri aas­ta pä­rast mi­ne­vik­ku – suur osa and­me­test, mi­da nõuab sta­tis­ti­kaa­met, lä­heb siis mak­su­dek­la­rat­sioo­ni­de esi­ta­mi­se­ga mak­su- ja tol­lia­me­ti­le ning ma­jan­du­saas­ta aruan­de esi­ta­mi­se­ga äri­re­gist­ri­le.

Kui­gi sõna­ro­du „bürok­raa­tia vä­hen­da­mi­se rah­vus­lik eesmär­k” kõlab ka ise bürok­raat­li­kult, tu­leb sää­ra­se eesmär­gi püsti­ta­mi­ne Ees­ti­le ik­ka­gi ka­suks. Siis ei saa uu­si re­gu­lat­sioo­ne keh­tes­ta­vad amet­ni­kud „Brüssel käs­ki­s”-va­ban­dust enam kil­bi­na ka­su­ta­da.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena