Maailmameister pidas end viimasel ringil kaotajaks
Brasiilia GP võitnud Ferrari piloot Felipe Massa tunnistas, et pidas end mõnekümne sekundi jooksul pärast finišit maailmameistriks, uskudes, et peakonkurent Lewis Hamilton lõpetab kuuenda kohaga.
„Pidin hulluks minema!” võttis Hamilton tõeks. „Kui Sebastien Vettel kaks ringi enne lõppu minust mööda sööstis, ei uskunud ma enam, et suudan revanšeerida. Aga ime sündis – viimases kurvis sain Timo Glockist mööda ja päästva viienda koha tagasi.”
McLareni tiim teatas pärast sõitu, et erinevalt sõitjaist oli neil võistlejate järjestusest pidevalt selge ülevaade. „Kasutasime GPS-seadet ega lootnud telepildile,” rõhutas büroojuht Martin Whitmarsh. „GPS näitas täpselt kõigi autode asetuse rajal. Nägime, et Glock liigub aeglaselt ja on püütav. Nii läkski. Et Lewis ka Vettelist mööda saaks, selle peale me ei lootnud. Ettevaatus oli meie lipukiri,” selgitas Whitmarsh.
Veatu sõit
Hamilton nentis, et tundis end enne vihmasadu kindlalt ning keskendus ainult veatule sõidule. „Kui sadu algas, võttis seest õõnsaks – teadsin, et ei tohi enam pisimatki viga teha,” kommenteeris kõigi aegade noorimana 23 aasta 10 kuu ja 26 päeva vanuses maailmameistriks tulnud Hamilton.
McLareni soomlasest arst Aki Hintsa tunnustas Hamiltoni külma pead. „Enam põnevam poleks viimane vaatus olla saanudki. Lewis valitses end imetlusväärselt.”
McLareni tallipealik Ron Dennis ei teinud saladust, et sama mootoriga teist sõitu teinud Hamiltoni auto 3000 juppi kontrolliti üksipulgi üle. „Kui sellest ka muud kasu polnud, siis sisemise kindluse andis küll.“
Teine meeleolu valitses Ferrari leeris. „See oli kõigest üks päev minu elus. Tõsi küll, väga nukker päev,” kinnitas Massa. „Kogu tiim, iga viimane kui inimene, tegi, mis temalt nõuti. Ka mina poleks enam kiirem suutnud olla. Tegime kõik endast sõltuva,” sõnas ühe punktiga meistritiitli kaotanud Massa.
„Felipe on arenenud aasta-aastalt, saanud targemaks ja küpsemaks. Ta oli maailmameistritiitli ära teeninud. Seekord ei tulnud välja, mis oli muidugi pettumus. Kuid Ferrari võitis konstruktorite karika,” tuletas meeste Ferrari boss Stefano Domenicali.
Võtmemängijaks tõusis Glock
•• Mullune BMW katsemees ja GP2-sarja meister Timo Glock sõidab tänavu vormel l sarjas Toyotaga ja sattus endalegi ootamatult MM-sarja viimasel etapil peategelaseks.
•• Paljudel televaatajatel jäi viimase ringi sündmuste virvarris märkamata, kuidas hoo kaotanud Glockist tuiskasid viimases kurvis mööda nii Sebastien Vettel kui ka Lewis Hamilton.
••Glock sõitis viimase ringi 20 sekundit aeglasemalt kui tipus kihutanud autod. „Ma isegi ei teadnud, et minu koht on nii oluline. Ma ei märganud, millal Vettel, Hamilton ja teised möödusid, sest sõitsin vihmamärjal rajal kuivailma rehvidega, olles seega kõigile kerge saak,“ selgitas Glock, kelle mullusele töökohale BMW Sauberi katsesõitjana asus tänavu Marko Asmer.
•• 26-aastane sakslane vandus, et ta ei lasknud Hamiltoni endast meelega mööda, ent pidas vajalikuks vabandada ka Ferrari fännide ees, et ta neile nii palju meelehärmi valmistas. „Kui läinuksin lõpuringidel rehve vahetama, oleksid samad mehed ikkagi minust möönud. Mul oli plaan minna boksi, kuid tiim keelas selle, sest fännid olid juba ummistanud boksitee,“ väitis Glock.