Kui noor Eesti dirigent kolm astat tagasi esmakordselt Baseli Kammerorkestri ette tuli, sündis „armastus esimesest silmapilgust“ ning Kristjan Järvi kutsuti järgmisest hooajast orkestri kunstiliseks nõuandjaks. Tol ajal oli ta veel Alam-Austria Tonkünstler-orkestri peadirigent ning esines sageli Viini kuulsas Musikvereini Kuldses saalis.

Vahepeal on Järvi dirigendipostist Austrias loobunud ning asutanud Saksamaal resideeriva Baltic Youth Philharmonic Orchestra, praeguse ainsa oma orkestri, kellega käis läinud suvel ka Eestis Pärnu Oistrahhi festivali avamas. Kristjanil on eksklusiivleping tipporkestri London Symphony Orchestraga ning nendega taas esinemised aprillis. Peamiselt naudib noorim Järvi praegu aga külalisdirigendi põnevat elu, ja suure koormusega.

Nüüdsel kontserdireisil anti kõigepealt kaks kontserti Hong Kongis (5.- 6. märtsil), seejärel 9. märtsil Viini Kontserdimajas ning 11. ja 12. märtsil jäid seljataha esinemised Prantsusmaal Amiens'i Grand Théâtre'is ja Dijoni Auditoriumis. Kava oli maitsekas ning publikumenukas.

Kristjan Järvi dirigeeris Jean Sibeliuse poeemi „Toonela luik“, ülejäänud kahes teoses oli solistiks austria võluvamaid metsosopraneid Angelika Kirchschlager, kes on eriti populaarseks saanud Austria "Schubertiaadidel". Kanti ette Richard Wagneri „Wesendoncki laulud“ ning kontserdi teises pooles süit Edvard Griegi muusikast draamale „Peer Gynt“, mille on koostanud (koos vokaalnumbritega) Kristjan ise.

Sel nädalal tegi Kristjan Järvi proove Taanis. Täna õhtul on tal kontsert Aarhusi Kontserdimaja Sümfoonilises saalis Aarhusi Sümfooniaorkestriga, õhtut avamas Arvo Pärdi Sümfoonia nr 3 (1972), mis on pühendatud tema isale Neeme Järvile ja mida Kristjan juhatas hiljuti ka Göteborgis. Kõlavad veel Samuel Barberi Viiulikontsert, solistiks Mihhail Simonjan, ning Sergei Rahmaninovi "Sümfoonilised tantsud", mis Kristjani viimase aja kavades on väga armastatud.