Loe homme kuidas LP käis Inglismaa autotööstust vaatamas
Kesk-Inglismaal Birminghamis on autosid tehtud juba üle saja aasta. LP ajakirjanik Mari Sarv käis uurimas, kas briti autotööstus on päriselt surnud või võib Birminghami külje alt veel mõni Richard Hammond sirguda.
“See on häbilugu, et te oma autotööstuse olete maha müünud!” sajatanud üks saksa autoajakirjanik briti investeeringute agentuuri kliendijuhile Stephen Gray’le. Gray tunnistab, et on küll, aga imestab ise ka, et see tööstus kõigest hoolimata Suurbritannias oma elu edasi elab ja tugevalt kasvab.
Viime teid jalutuskäigule läbi piirkonna edumakate tehaste, mis nutikuse, Aasia kapitali või nende osava kombineerimise abil masust edukalt läbi on vedanud.
Vaatame, kuidas valmivad võidusõidutsiklite rehvid Goodyear Dunlop tehases, kuidas tipptasemel alumiiniumveljed Rimstockis, kust tuleb salongisisu Jaguaritele ja kuidas seda Jaguari tehases autodesse paigaldatakse. Vaatame ka seda, kuidas Longbridge’is tehaseliinil pannakse kokku MG-sid, mille tootmine algab tegelikult Shangais.
Ja mis eriti tähelepanuväärne: kuidas nad auto alal kõrgharitud järelkasvu eest hoolitsevad. Nimelt sealsamas lähedal Warwicki ülikooli juures on koondunud planeedi helgemad pead autoasja ajama: uurima tulevikumaterjale, katsetama uudseid akusid ja lahendama teadusuuringutega küsimusi, millega autotootjad Jaguar Land Roverist, Aston Martinist, McLarenist jm teadlaste juurde tulevad.
Loe pikka reprotaaži homsest laupäevalehest LP.