Kunstnik Heikki Leisi tuntusele puhus hoo sisse internet
Seda, et üleilmse loetavusega ajalehed Eesti kunstnike teostele tähelepanu juhivad, tuleb ette suhteliselt harva. Tartu kunstnik Heikki Leis, kelle portreeseeria „Igapäevased peegeldused" sel nädalal Briti tabloidi Daily Mail uudisekünnise ületas, saab aga viimasel ajal välismeedias rohkemgi kajastust kui kodumaal. Aasta tagasi reklaamis sama sarja USA tuntud veebiväljaanne Huffington Post. Brittide lehed Telegraph ja Sun vaimustusid mullu ka Leisi fotosarjast „Afterlife", kus kujutatakse mädanevaid, aga väga esteetilisi köögivilju. Ja need väljaanded on üksnes tuntuimad näited.
„Olen isegi meeldivalt üllatunud," nentis Leis, kes ei kasutanud oma tööde levitamiseks kallist turunduskampaaniat ega agenti, sest tema pildid hakkasid ise internetis levima. Ning seda suuresti tänu saidile behance.net, kuhu kunstnikud üle maailma oma töid üles panevad. „Seal on tõesti igasugust kunsti ja päevas laaditakse üles tuhandeid projekte. Ühel hetkel tõsteti „Igapäevased peegeldused" seal esilehele, kust nad hakkasid levima ja said üle maailma tohutult vastukaja, jõudsid lehtedesse ja paljud kunstiblogid ka näitasid neid. Seda, kust Daily Mail järsku need portreed jälle üles leidis, ma ei teagi," rääkis kunstnik.