See-eest näidati kordusi kõikvõimalike nurkade alt ja netifoorumid täitusid vaidlusega, kas Esteban Gutiérrezi auto tegi kukerpalli sellepärast, et Pastor Maldonado sõitis tema autole ninapidi alla, või põhjustas õhulennu rataste kokkupuude. Ehk olid mõlemad tegurid mängus. See aga ei muuda tõsiasja, et Maldonado on täpselt samasugune rullnokk nagu kaks või viis aastat tagasi. Seekord nuheldi teda koguni kolmel moel – kümnesekundiline seisa-sõida boksipeatus, järgmisel etapil viis kohta stardirivis tahapoole ja kolm karistuspunkti litsentsil –, aga laias laastus on see kõik üsna leebe karistus. Meenutades Romain Grosjeani „vägitegusid” tunamullusel Belgia GP-l, polnuks ka võistluskeeld üleliia karm.

Ferrari on äpardunud

Üks arvukas ja silmatorkav kildkond, keda iseloomustavad punased riided ja muu sama karva atribuutika, pidi taas kurvastama. Ferrari punased autod finišeerisid esikümne lõpus. Aga eelmiste etappide valguses ei üllatanud see kedagi. Arvestades, et Ferrari on ka üks kolmest jõuallikatootjast, on seis ikka väga nadi. Kui võrrelda n-ö esindustiime, jääb Ferrari pikalt alla nii Mercedesele kui ka Renault’le. Mõni ime siis, et Ferrari boss Luca di Montezemolo pidas kriisikoosoleku Bernie Ecclestone’i ja FIA juhi Jean Todtiga.

Teemaks lühidalt öeldes see, et uus F1 on jama. Vandenõuteoreetikud sosistasid (Ferrari eriseisundit arvestades põhjendatult), et tegelikult tahab di Montezemolo reeglimuudatustega enda alluvate äpardumist heastada.

Mine tea, esialgu räägitakse avalikult ainult uute mootorite jamast häälest ja et seda tuleb valjemaks muuta. Mis aga sisuliselt tähendab, et tervele „rohelise F1” kontseptsioonile tõmmatakse lahinal vesi peale.

Miks oli vaja kulutada rahamägesid, kui midagi pole muutunud? Tõsi, Red Bulli hegemoonia on lõppenud ja asendunud Mercedese omaga. Bahreinis tuli „hõbenoolte” ülekaal eriti teravalt välja. Kui Lewis Hamilton ja Nico Rosberg ikka tõsiselt pingutasid, olid nende ringiajad kaasvõitlejate omadest poolteist-kaks sekundit kiiremad. Seejuures põletasid nad ülejäänutest vähem bensiini ja mis kõige hullem – kulutasid kõigist vähem rehve. Isegi restart turvaauto lahkudes ja omavaheline kemplemine sõidu lõpuosas ei jätnud järgnejaile vähimatki šanssi.

Endiselt jäi aga lahendamata n-ö muu maailma parima küsimus. Üleeilse lõpuprotokolli põhjal peaks see olema Force India. Red Bull ei jäänud aga kaugele ja kui Williamsid poleks konkurentide kahe asemel kolme boksipeatust teinud, võinuks hoopis nemad figureerida Mercedeste järel. Ent Jenson Buttoni väidet, et tegelikult on hoopis McLaren parim F1-auto pärast Mercedest, tuleb vaadata läbi huumoriprisma.

Teisalt, kuna Bahreini rajal tehti enne hooaega koguni kaheksa päeva katseid, võis see GP ajal vahesid võimendada. Järgmine etapp Shanghais peetakse enam-vähem samasuguse iseloomuga „tilkedroomil” ja nii on raske loota, et keegi suudaks Mercedesele vastu hakata. Kui muidugi vihma ei saja…