19.01.2015, 03:30
Valimisplakatite sisu ja vorm: mobiilireklaamist Majakovskini
Valimisplakatite edukuse ja tõhususe hindamine on täiesti hall ala, sest keegi ei suuda siiani täpselt hinnata, millised kõikvõimalikud asjaolud ja kui palju meie poliitilisi otsuseid mõjutavad.
FOTO:
Ometi on plakatid väga nähtav ja emotsionaalne kommunikatsiooniplatvorm, mis tungib inimeste igapäevasesse ruumikogemusse ja mille kaudu saab valijatega emotsionaalselt manipuleerida. Sellest, et Reformierakond on kaldunud rangelt neoliberaalsest kursist kõrvale sotsiaalsematele ja eriti rahvuslikumatele radadele, on nüüdseks palju kirjutatud. Kuna ideoloogilised orientiirid on partei puhul segi paiskunud, ei ole ka eriti üllatav, et võimalikud retoorilised lahendused on just nii mittemidagiütlevalt abstraktsed nagu nende plakatil ilutsev „Kindlalt edasi!” (mis sobiks laadi poolest vabalt ka mõnele kommunistlikule kolhoosiplakatile). Igasugune täpsustamine tähendaks juba ohtu mõne sihtgrupi osaga vastuollu sattuda ja seetõttu jäetaksegi kõik vaataja fantaasia hooleks. Kindlalt edasi viie rikkaima Euroopa riigi poole või kindlalt edasi väljarände suurenemise ja majandusliku ebavõrdsuse poole...